۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۲۹۸۳۹
امام جمعه بیرجند:

اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی راه برون رفت از مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید با حفظ منافع و مصالح ملی به دنبال اصلاح زیر‌ساخت‌های اقتصادی کشور باشیم.
امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: متاسفانه هنوز با گذشت چند ماه از سال جهاد اقتصادی و اعلام سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی هنوز فعالیت چندانی در این عرصه صورت نگرفته است.

 

وی گفت: مسؤولان توصیه های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی را نادیده گرفته اند، همین موضوع کشور را با بحران جدیدی در حوزه اقتصاد مواجه کرده است. تا زمانی که کشور به درآمدهای نفتی وابسته باشد و در عرصه تولید خودکفا گامنباشیم، مشکلات اقتصادی همچنان باقی خواهند ماند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که بحران های اقتصادی بزرگترین ضربه را به زندگی مردم وارد می کند، گفت: باید زیرساخت‌های اقتصادی کشور را اصلاح و تقویت کنیم، زیرا اگر در این حوزه ها کوتاهی کنیم در آینده به دنبال افزایش تحریم ها کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این‌که جامعه باید در مسیر کارآفرینی و تولیدمحور حرکت کند، گفت: تا زمانی که مردم منتظر باشند دولت برای آنها کارآفرینی کند و یا مسؤولان منتظر باشند تا بودجه کلان نفتی به دست آنها برسد، در حوزه های مختلف کشور از جمله اقتصاد تحولی ایجاد نخواهد شد، زیرا تحول آفرینی مستلزم حرکت همگانی است.

 

وی افزود: باید از تولید کنندگان حمایت کرد و نرخ بهره های بانکی را پایین آورد، نرخ بالای بهره بانکی مانند سرطان موجب اختلال در شریان‌های حیات اقتصاد و تولید می شود و بقای این روند یک نوع خودکشی اقتصادی محسوب خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که دولت باید دست از شعار برداشته و در مسیر حمایت عملی از تولید ملی حرکت کند، گفت: تا زمانی که رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مورد توجه جدی قرار نگیرد، کشور هرگز به ثبات اقتصادی دست نخواهد یافت.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با اشاره به این‌که باید هر کس به یک تولید کننده در سطح کشور تبدیل شود، گفت: باید از تمامی مهارت های افراد و نخبگان علمی برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم، زیرا توسعه اقتصادی و ثبات در اقتصاد نیازمند عزم همگانی است.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که عزم همگانی محقق نشود، همچنان اقتصاد در حوزه های مختلف با مشکل روبه رو خواهد بود، بنابراین باید قبل از این‌که اقتصاد دچار مشکل جدی شود همگانی کردن تولید ملی و مصرف ملی را در کشور محقق و نهادینه کنیم./968/پ202/ب3

ارسال نظرات