۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۲۹۳۴۱
آیت الله نمازی:

عاشورا قطب حرکت بشریت و مکتبی انسان ساز است

خبرگزاری رسا ‌‌ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: واقعه عاشورا قطب حرکت بشریت است و عاشورا یک مکتب و یک دانشگاهی با مواد متعدد درسی و آموزشی است که توسط امام حسین(ع) و یارانش به بشریت آموخته شده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان بعد از اقامه نماز ظهر عاشورا در میدان کمال الملک شهرستان کاشان همزمانی روز عاشورا با هشتم آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و سیزده آبان روز استکبارستیزی را یکی از اسرار واقعه عاشورا و الهام گرفته از علی اصغر و علی اکبر امام حسین(ع) دانست.

وی افزود: عاشورا نوجوانانی مانند شهید فهمیده ها را تربیت کرده است که با بستن نارنجک به زیر تانک دشمن می روند تا از اسلام و نظام اسلامی و رهبر خود دفاع کنند امام نیز در تفسیر این اقدام شهید فهمیده جمله پرمعنای شهید فهمیده ها رهبر ما هستند را بیان می کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین اقدام دانشجویان پیرو خط امام را در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را که از حالت دیپلماسی خارج و به تشکیلات جاسوسی آمریکا بر علیه ایران و کل منطقه شده بود را الهام گرفته از پیام عاشورا دانست و گفت: این عاشورا است که جوانانی بصیر و آگاه به زمان تربیت کرده است.

آیت الله نمازی در ادامه بر انجام  آداب و دستورالعمل های روز عاشورا و شب عاشورا تأکید و به هیئات مذهبی توصیه کرد لحظه لحظه روز و شب عاشورا را به آسانی از دست ندهند و این موقعیت ارزشمند را برای هرکاری هزینه نکنند.

وی با اشاره به این که امام حسین و یاران با وفای ایشان شب عاشورا را احیا گرفتند، گفت: یکصد رکعت نماز و یک نماز چهار رکعتی از اعمال احیا در شب عاشورا  است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام حسین(ع) نماز را دوست داشت و نماز محبوب حسین ابن علی بود و برای همین علت از دشمن یک شب مهلت گرفت تا آخرین نماز خود را که یک نمازی عرشی است اقامه کند.

به گفته وی، یکی از نشانه های عشق به امام حسین(ع) عشق به نماز است و عاشق نباید لحظه ای برای رسیدن به عشق خود تأخیر داشته باشد؛ به همین دلیل باید به نماز اول وقت اهمیت داد مگر این عذری داشته باشیم.

آیت الله نمازی انس با قرآن و تلاوت قرآن را دومین نشانه عاشق امام حسین بودن دانست و با اشاره به این که شب عاشورا را نباید مشغول کارهایی باشیم که خارج از پیام عاشورا باشدیاد آورشد: ائمه هرسه روز یک ختم قرآن داشتند.

به گفته وی سینه زنی و عزاداری از شعائر حسینی است اما باید برای عزاداری شب عاشورا برنامه ریزی داشت تا بقیه شب عاشورا را احیا گرفت و مشغول راز و نیاز با خدا بود.

نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین با اشاره به این که بنی امیه شب و روز عاشورا را روز مبارکی می دانستندومشغول خرید وجشن بودند یاد آورشد: به شیعه توصیه شده است برای شب و روز عاشورا تدارک موادغذایی نداشته باشند و به یاد تشنگی و گرسنگی امام حسین و یارنش حتی المقدر این روز را گرسنه بمانند.

آیت الله نمازی گفت: شیعه روز عاشورا را باید هماهنگ با اهل بیت (ع) باشد چون فرزندان اهل بیت(ع) روز عاشورا را بدون غذا بودند لذا در شأن شیعه نیست در این روز غذاهای رنگارنگ داشته باشد.

نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین از نماز به عنوان یکی از درس های مکتب عاشورا نام برد و به وعاظ و خطبا و سخنرانان مجالس عزاداری در حسینه ها، تکایا و مساجد توصیه کرد تا جوان هایی را که در این ایام مساجد و حسینیه حضور پر رنگی دارند را به گونه ای تربیت کنند که برای همیشه اهل مسجد و نماز باشند.

آیت الله نمازی گفت: جامعه ای که به نماز اهمیت بدهد و اهل نماز جمعه و جماعت باشد، با خانواده اش مهربان خواهد بود و نسبت به همسرو فرزندانش محبت خواهد داشت و اهل دعوا و درگیری نخواهد بود، به همین دلیل امروز افزایش آمار طلاق در جامعه برای این است که هنوز درس های عاشورا را نگرفته ایم.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآورشد: امروز برای عزت اسلام و زندگی با عزت بشریت تنها یک راه بیشتر پیش رو نداریم و آن نیز راهی است که به سوی عاشورا ختم می شود و هر راه دیگری به غیر از راه عاشورا به سمت باطل است./1307/پ202/ج

ارسال نظرات