۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۲۲۹۱۹۴
کارشناس مذهبی:

دنیا طلبی مُهر ننگ را بر پیشانی کوفیان حک کرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناسی مذهبی و دینی، عافیت طلبی، دنیا خواهی و تقید به مادیات و ارجحیت خانواده بر امام زمان را مهم ترین عوامل صف آرایی مردم شهر کوفه در برابر امام شیعیان و در نهایت به شهادت رساندن ایشان دانست.
حجت الاسلام بي آزار تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احسان بی آزار کارشناس مسائل مذهبی، شب گذشته در جمع محفل رزمندگان اسلام در مسجد امام اصفهان، ضمن عرض تسلیت و تعظیت به مناسبت ایام محرم و ایام شهادت سرور سالار شهیدان اباعبد الله الحسین اظهار کرد: شهر کوفه یکی از نقاطی در واقعه کربلا است که اقدامات، تحولات و برخوردهای آنان در مواجه با امام شیعیان همواره در طول تاریخ قابل بررسی و تامل است.

 

وی تصریح کرد: مردم شهر کوفه یک زمانی(در طول حیات مولا علی) به گونه ای عمل کردند که جلوه‌هایی از عظمت در آن رقم خورد و جهادهایی با حضور امیرمؤمنان(ع) در آن علیه کافران و منافقان رقم خرود.

 

این کارشناس مذهبی و دینی افزود: اوضاع در شهر کوفه در یک دوره زمانی به نحوی بود که امیر خوبی ها(امام علی) از آن مردم تشکر و قدردانی می کند و همت و غیرت و رشادت آنها را تحسین می کند و می ستاید.

 

وی عنوان کرد: اما نکته و سؤال اینجا است که چه می شود در مدت زمان نه چندان بلند و در ظرف مدت چند سال، امام علی(ع) از مردم شهر کوفه لب به گلایه می گشاید و در سال 61 هجری، این مردم در کمال خیانت، موجبات شهید شدن امام شیعیان اباعبد الله الحسین و یاران و اهل بیت وفادارش را فراهم می کنند.

 

حجت الاسلام بی آزار گفت: رفتار دو گانه، خبائتانه و بدور از مرام و معرفت کوفیان تا حدی می شود که امام علی(ع) در نهج البلاغه رفتار آن به گونه ای توصیف می کند که قلب را می میراند.

 

وی توضیح داد: دگرگونی رفتار مردم شهر کوفه در گرایش یکباره شدید آنان به دنیا و دنیا طلبی و به تعبیری عافیت طلبی نهفته است، مردم شهر کوفه از سال 40 هجری تا 61 هجری قمری به شدت دنیا طلب و اهل انفعال شده به گونه ای که این عافیت طلبی، دنیا خواهی و مادی گرایی آنان باعث به شهادت رساندن امام حسن مجتبی و امام حسین(ع) شد.

 

این خطیب محفل عزای امام حسین(ع) ابراز کرد: اوج قساوت قلب کوفیان، در واقعه عاشورا و حادثه کربلا بر همگان مشخص می شود، زمانی که امام مسلمین و شیعیان به دست شیعیان ظاهری  و عافیت طلب و وسوسه شده مکرها و قول‌های کاذب دنیای یزدیان و بنی امیه دست خود را به خون امام خود و هفتاد و دو تن از یارانش آلوده می کنند و ننگ دنیا را تا آخر برای خود می خرند.

 

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر هم خائنان، دشمنان اسلام و انقلاب و اهل بیت دست از دشمنی خود برنداشته و با نگاه سلفی گری و قلم زهرآلود خود و با هدف ایجاد شبه و شک کتابی به نام«چه کسی حسین را کشت، من قتل الحسین» را منتشر می کنند و در آن مغلطه ای را با این عنوان که مردم کوفه شیعه بودند، مردم کوفه امام حسین را کشتند پس نتیجتاً شیعیان خود امام حسین را کشتند، می پردازد.

 

این کارشناس مذهبی، دینی اظهار کرد: مطرح شدن چنین شبه ای بسیار خطرناک است و می تواند افکار را انحراف کند، پاسخ این است که مردم شهر کوفه فقط و فقط اسماً و در ظاهر و به طور ادعایی شیعه  بودند و حقیقت شیعه و یاران شیعیه اهل بیت در میدان نبرد کربلا و در روز عاشورا در حمایت امامشان حاضر شدند و به شهادت رسیدند.

 

وی با بیان این که وجود جنگ روانی، عملیات روانی دستگاه مکار بنی امیه، شانتاژ  و ایجاد رعب و هراس در دل مردم و خانواده‌ها باعث شد که این شیعیانی که فقط به زبان مسلمان بودند و ایمانشان عمقی نداشت در برابر امام زمانشان صف آرایی کنند و به مصاف ابا عبد الله الحسین بیایند.

 

حجت الاسلام بی آزار تذکری به عزادارن حسینی داد و گفت: باید در تمامی لحظات مراقب حربه های دشمن و حیلت های آنان بود، دستگاه بنی امیه در سال 61 به راحتی مردم را به مصاف مبارزه با امام زمان نکشاندند، بلکه از تمامی حیله‌ها و ترفندهای مکارانه علیه تضعیف و تخریب چهره اهل بیت و امام حسین(ع) استفاده کردند.

 

وی یادآور شد: شایعه سازی، تهمت، دروغ، فتنه گری، خریدن عده ای با مال دنیا، متوسل شدن به حکم شریح قاضی، به عبارتی مرجع  و قاضی آن زمان، برای دادن حکم جهاد، پنهان گری حقایق، ترویج بدعت‌ها و خرافات همه از حربه های دستگاه یزدیان و بنی امیه بود که برای رقم زدن واقعه عاشورا به کار بستند، به گونه ای که جانباز صفین، قاتل امام شیعیان در کربلا می شود./939/پ202/ب4

ارسال نظرات