۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۲۸۸۲۱
نماینده خبرگان رهبری:

امام حسین واسطه فیض الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی گفت: شیعه اعتقاد دارد که اهل بیت و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) واسطه فیض الهی هستند، در حقیقت شیعه تربیت یافته مکتب سیدالشهدا برای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در جمع عزاداران حسینی تبریز با تأکید بر عزاداری توأم با معرفت در ایام محرم اظهار داشت: اشکی که نتواند انسان را در مسیر مکتب حسینی قرار دهد، اشکی نیست که آب بر آتش جهنم باشد.


وی با بیان این‌که اگر شور و شعور حسینی با یکدیگر همراه باشند، راهگشای امور خواهد بود، خاطرنشان کرد: این‌که عده‎ای می گویند؛ « حسین دارم چه غم دارم » یک انحراف آشکار در معرفت به مکتب حسینی است، سؤال اینجاست که آیا حضرت سیدالشهدا(ع) شهید شد تا ما را شفاعت کند یا اهداف دیگری در نهضت عاشورا نهفته است.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که این نگرش کاملا مردود است، گفت: حضرات معصومین(ع) خود نسبت به این انحراف فکری هشدار داده اند، چراکه فرموده اند؛ با شفاعت ما غفلت نکنید و فریب نخورید، چراکه ولایت اهل بیت تنها با ولایت الهی محقق می شود.


امام جمعه اردبیل با بیان این‌که تنها بندگان متقی خداوند متعال محب واقعی اهل بیت عصمت و طهارت هستند، افزود: شیعه اعتقاد دارد که اهل بیت و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) واسطه فیض الهی هستند، در حقیقت شیعه تربیت یافته مکتب سیدالشهدا برای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت است.


وی با تأکید بر این‌که فاصله شیعه حقیقی با عاشورا و کربلا در زمان و مکان نمی‌گنجد، تصریح کرد: ای کسی که حسین حسین می‌گویی؛ اما حجابت با مکتب حسین مطابق نیست، بدان که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای احیای احکام و فرایض الهی قیام کرد، عزاداری برای سیدالشهدا(ع) باید به معرفت حسینی بیانجامد.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی خاطرنشان کرد: فلسفه عزاداری این است که حسین‌های زمان تربیت یابند و مقابل ظلم و جور ایستادگی کنند، شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس تربیت یافته مکتب حسین بودند که توانستند با جوانمردی و آزادگی از نظام ولایی ایران دفاع کنند.


نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری خطاب به عزاداران حسینی گفت: ای حاجی، ای بازاری و ای کسی که این روزها سفره احسان اباعبدالله الحسین(ع) را پهن کرده‌ای، بدان که معرفت حسینی تنها در 10 روز محرم خلاصه نمی شود، باید در سراسر ایام سال آن حضرت را مقتدای خود بدانی./935/پ202/ب3

ارسال نظرات