۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۲۷۵۸۰

مجلس گرامیداشت ارتحال آیت الله مهدوی کنی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مهدوی کنی با حضور نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.
مجلس گرامیداشت ارتحال آیت الله مهدوی کنی در اهواز برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره و بزرگداشت ارتحال آیت الله مهدوی کنی، عصر امروز در مسجد اعظم اهواز با حضور نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش این مراسم معنوی با حضورآیت الله موسوی جزایری و نمایندگان مردم خوزستان در مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، قشرهای گوناگون مردم ولایت‌مدار خوزستان، علما و اندیشمندان حوزه های علمیه، فرمانده هان و اعضای سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مسجد اعظم اهواز برگززار شد.

آیت الله سیدعلی شفیعی، به نمایندگی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت درگذشت آیت الله مهدوی کنی به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و مردم ولایتمدار خوزستان، اظهار داشت: جایگاه این عالم ربانی نزد امت و رهبر بزرگوار امت بسیار بزرگ و گرانقدر بود و این نشان دهنده معرفت وایمان این عالم مجاهد و نستوه است.

وی افزود: یاد آیت الله مهدوی کنی به عنوان عالمی بزرگ همچون بسیاری از عالمان دیگر جهان اسلام تا ابد زنده خواهند ماند و نام آن ها در میان مردم برای همیشه خواهد درخشید. پیکر پاک این شیخ سعید در خاک نهاده شده اما روح او به وسیله علم و دین او ماندگار خواهد بود.

همچنین در این مراسم بیانه ای از سوی نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: درگذشت آیت الله مهدوی کنی ضایعه ای بزرگ و اندوهناک بوده که بر امت اسلامی وارد شده و جای این اندیشمند بزرگ برای همیشه خالی خواهند ماند.

در ادامه این بیانیه آمده است: یاد آیت الله مهدوی کنی به عنوان  زنده کننده اندیشه های اسلام محمدی(ص) تا ابد در ذهن مردم مسلامان ایران خواهد ماند.

گفتنی است، در این مراسم معنوی به یاد تلاش‌های عالمانه آیت الله مهدوی کنی در گسترش اسلام و آموزه های دینی، طلبه یکی از حوزه های علمیه خوزستان معمم شد./9452/پ203/ب3

ارسال نظرات