۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۲۷۳۶۲
آیت الله نمازی:

ارتحال آیت الله مهدوی کنی ضایعه ای جبران ناپذیر برای نظام است

خبرگزاری رسا‌ ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ما از شخصیت های خود تا زمانی که در قید حیات هستند شناخت چندانی از آنها نداریم و بعد از حیات آنها نیز تنها با بخشی از زندگی آنها آشنا می شویم.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای بقیه الله الاعظم این شهرستان، با تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی کنی از این عالم بزرگ به عنوان عالم عامل عارف، زاهد، مجاهد، سیاستمدار و ولایت مدار نام برد و گفت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی از شاگردان امام خمینی(ره) و از پیشگامان نهضت و انقلاب اسلامی بود که در این راه مشکلات و شکنجه های فراوانی را تحمل کرد.

وی با اشاره به این که آیت الله مهدوی کنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسؤولیت های مختلف هرکجا که مد نظر امام خمینی(ره) بود اطاعت می کرد گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در پاریس عضو شورای انقلاب اسلامی، مؤسس کمیته های انقلاب اسلامی، وزیر کشور در کابینه شهید رجایی و شهید باهنر، نخست وزیری بعد از شهادت شهید رجایی و باهنر، امامت جمعه تهران، دبیر و رییس جامعه روحانیت مبارز تهران، تولیت حوزه علمیه مَروی و در سال های اخیر نیز ریاست مجلس خبرگان رهبری و تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) را بر عهده داشت.

آیت الله نمازی گفت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق(ع) دانشجویانی جوان، متدین و متعهدی را برای مدیریت کشور تربیت کرده است که دانشجویان این دانشگاه هرکجا که باشند عطر و بوی خاصی دارند.

وی اقامه نماز میت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشیع جنازه باشکوه از تهران به شهر ری و دفن در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی و در کنار علمای دیگر و همچنین دفن این عالم در شب جمعه که بهترین شب برای اموات است را عاقبت عمر و زندگی این شخصیت دینی برجسته اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: امروز پرکردن خلاء وجودی آیت الله مهدوی کنی نه تنها در جامعه بلکه به عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری سخت و دشوار است.

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به فرارسیدن اول آبان سالروز شهادت آیت الله مصطفی خمینی فرزند امام خمینی(ره) در سال 56 گفت: یکسال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آیت الله مصطفی خمینی(ره) در خانه خود در نجف اشرف دریک ملاقات مشکوک به شهادت رسید.

وی افزود: خداوند با شهادت آیت الله مصطفی خمینی(ره) با امام خمینی(ره) معامله کرد و با گرفتن فرزندش، پیروزی انقلاب اسلامی را که در باور کسی جایگاهی نداشت را به امام راحل داد.

به گفته وی عامل اصلی قیام روحانیون و طلاب حوزه های علمیه قم و سراسرکشور  شهادت فقیه، مفسراصول، فیلسوف و حکیم  آیت الله مصطفی خمینی(ره) بود که امام خمینی (ره) در باره او گفت من برای آینده اسلامی روی ایشان حساب بازکرده ام.

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار صدها نفر از نخبگان جوان دانشگاهها و برگزیدگان المپیادها و جشنواره های علمی داخلی و خارجی در هفته گذشته را مهم و راهگشا خواند.

آیت الله نمازی با اشاره فرا رسیدن ماه محرم از این ماه به عنوان ماه امام حسین، ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع)، ماه آمادگی شیعیان و محبان اهل بیت برای عزداری سالارشهیدان نام برد و گفت: امروز در پایان ماه ذی الحجه هیئات حسینی شهرستان کاشان به مصلی بقیه الله الاعظم کاشان آمده اند تا به امام زمان(عجج) وارث خون امام حسین اعلام  تجدید بیعت کنند و بگویند همچنان که اجداد و پدران و مادران ما با امام حسین بیعت کردند ما نیز با تو پیمان بسته و راه تو و جدت را تا آخرین لحظه عمر ادامه خواهیم داد و منتغم خون امام حسین(ع) خواهیم بود.

لازم به ذکر است در پایان نماز جمعه مراسم چاوش خوانی و سقاخوانی همراه با نصب پرچم عزای حسینی توسط نماینده ولی فقیه در کاشان برای اولین بار در کشور و در شهرستان کاشان برگزار شد و این سنت قرار است همه ساله در چنین ایامی برگزار شود./1307/پ201/ج     

ارسال نظرات