۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۲۷۱۲۰

بقاع متبرکه ایلام میزبان عزاداران حسینی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اجرای طرح بصیرت عاشورایی اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در بقاع شاخص استان ایلام شکل می‌گیرد.
 حجت الاسلام محمد کاروند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، حجت الاسلام  محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از برپایی اجتماعات بزرگی با عنوان طرح «لبیک یا حسین (ع)» در آستان مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد.

 

وی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و به منظور جهت دهی به مراسم عزاداری برنامه های متنوع و پرباری را با نام سوگواره «بصیرت عاشورایی» در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا  می‌کند.

 

وی افزود: استان ایلام همزمان با سراسر کشور ویژه برنامه تجمع بزرگ «لبیک یا حسین(ع)» را با حضور عزاداران حسینی در عصر روز دوم محرم الحرام برابر با پنجم آبان همزمان با ورود کاروان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به کربلا در بقاع شاخص استان برگزار می نماید.

  

حجت‌الاسلام کاروند ادامه داد: بمنظور هر چه با شکوهتر برگزارشدن این طرح، جلسات متعدی با حضور هیأت‌های امنا امامزادگان و مسئولین هیئت های مذهبی برگزار شده است.

  

از جمله اهداف طرح بصیریت عاشورایی تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا دربین عموم مردم و گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی است./998/د101/ب

ارسال نظرات