۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۲۷۰۶۸

پیام تسلیت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به مناسبت ارتحال آیت الله مهدوی کنی

خبرگزاری رسا ـ مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در پیامی به مناسبت ارتحال آیت الله مهدوی کنی آورده است: این عالم خدوم و سختکوش که از مبارزان دوران ستم شاهی بود و در این راه سختیها و رنجهای بسیاری را متحمل گردید پس از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز همواره در مسیر ولایت فقیه قدم برداشت و هیچگاه از خط ولایت جدا نشد.
تصاويري از مرحوم آيت الله مهدوي کني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه علمیه خواهران، به مناسبت ارتحال عالم وارسته آیت الله مهدوی کنی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

عَنِ النَّبِی صلی الله علیه و آله : موت العام مصیبه لا تجبر و ثلمه لا تسد و هو نجم طمس
مرگ عالم مصیبتی جبران ناپذیر و رخنه ای بسته ناشدنی است .او ستاره ای است که غروب می‏کند.
میزان الحکمه ج8 حدیث 13851
 
ارتحال عالم وارسته و متقی فقیه مجاهد روحانی مبارز و انقلابی یار دیرین و استوار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام قدس سره الشریف و مقام معظم رهبری مدظله العالیحضرت آیت الله حاج شیخ محمد رضا مهدوی کنی اعلی الله مقامه الشریف قلب تمامی دوست داران ولایت و انقلاب را بدرد آورد.
 
این عالم خدوم و سختکوش که از مبارزان دوران ستم شاهی بود و در این راه سختیها و رنجهای بسیاری را متحمل گردید پس از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز همواره در مسیر ولایت فقیه قدم برداشت و هیچگاه از خط ولایت جدا نشد و این خصلت والا و با ارزش را همانند ویژه گیهای خاص دیگر خود از جمله روحیه انقلابی بودن تا آخرین لحظات عمر شریف حفظ نمود و با وجود اینکه در اکثر مسئولیتهای نظام مقدس اسلامی حضور داشت زی طلبگی و اخلاق حوزوی خویش را ترک نکرد .
 
وی از همان اوان انقلاب در شورای انقلاب و جامعه روحانیت مبارز حضور فعال و تاثیرگذار داشت و با حضور خود در جمع دلیرمردان سپاه اسلام و دفاع مقدس باعث دلگرمی رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل بود.
 
آن مرحوم در نهادها ی مختلف نظام مقدس اسلامی ازجمله شورای انقلاب ، کمیته انقلاب اسلامی ، وزارتخانه ها ، مجمع تشخیص مصلحت نظام ، شورای نگهبان .... و مجلس خبرگان رهبری حضور فعال و موثر داشت و علاوه بر امور اجرایی با ریاست عالیه دانشگاه امام صادق علیه السلام و تدریس اخلاق ، دانش پژوهان بسیاری را متخلق به اخلاق اسلامی نمود و همزمان به تالیف کتب اخلاقی مختلف و کتابهای دیگر از جمله بیست گفتار و شرح دعای افتتاح و .... نمود.
 
بی شک آن عالم فقید و مجاهد را میتوان یک روحانی متعهد، خدوم، انقلابی، ولایت مدار، مومن و خادم به قرآن و اهل بیت علیهم السلام بر شمرد.
 
مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ، مقام معظم رهبری مدظله العالی ، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، علما و حوزه های علمیه و مجلس خبرگان رهبری تسلیت عرض نموده و علو درجات ایشان را از خداوند متعال خواستاراست./978/د101/س
ارسال نظرات