۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۲۲۶۹۶۲
حجت الاسلام میرلوحی مطرح کرد؛

آیت الله مهدوی کنی با اصرار بزرگان ریاست خبرگان را پذیرفت/ وداع با پیکر مطهر در دانشگاه امام صادق

خبرگزاری رسا ـ داماد مرحوم آیت الله مهدوی کنی با تاکید بر این که پذیرش ریاست خبرگان از سوی ایشان بنا به توصیه و اصرار بزرگان نظام بود، گفت: تمامی مسؤولیت های آیت الله مهدوی کنی بر اساس احساس تکلیف بود.
حجت‌الاسلام سيد مصطفي ميرلوحي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میرلوحی داماد آیت الله مهدوی کنی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، درباره مهم ترین خصوصیات اخلاقی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی شخصیت جامع الاطرافی بود.
 
وی با بیان این که آیت الله مهدوی کنی در همه صحنه ها پیشتاز بود، گفت: ایشان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی به کاری که انجام می دادند اعتقاد داشتند.
 
حجت الاسلام میرلوحی با بیان این که آیت الله مهدوی کنی اگر دنبال چیزی می رفتند محکم دنبال آن را می گرفتند و به کف و سوت و هیاهوها و طرفداری و مخالفت ها توجه نداشتند، گفت: ایشان روی مبانی شان محکم بودند.
 
داماد مرحوم آیت الله مهدوی کنی روحیه توسل به امام زمان این عالم ربانی را فوق العاده خواند و گفت: در تمامی جلسات، ایشان از صاحب الزمان(عج) یاد می کردند.
 
حجت الاسلام میرلوحی در ادامه از پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما و شخصیت های کشوری در پی ارتحال آیت الله مهدوی کنی تقدیر کرد.
 
داماد آیت الله مهدوی کنی نوکری سیدالشهدا(ع) را افتخاری بزرگ این عالم ربانی دانست و گفت: روضه هایی که ایشان در محرم و صفر و دهه فاطمیه می گرفتند نشان دهنده عشق فوق العاده ایشان به اهل بیت بود.
 
سیاست آیت الله مهدوی کنی را از خدا دور نکرد
استاد دانشگاه امام صادق(ع) اضافه کرد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی مرد سیاست بود، اما هیچ گاه از خدا دور نشد، ناله شب ایشان هیچ گاه ترک نشد، نسبت به مستحبات مقید بودند و نماز شب شان ترک نمی شد.
 
وی افزود: آن مرحوم در مسائل سیاسی جنبه فقاهتی و عالم بودن خود را فراموش نمی کردند. هیچ گاه انقلابی گری و سیاسی بودن بر جنبه فقاهتی بودن ایشان غلبه نمی کرد.
 
آیت الله مهدوی هیچ گاه به دنبال مطرح کردن خود نبود
حجت الاسلام میرلوحی با بیان این که آیت الله مهدوی کنی تمام وجود خود را وقف امام و انقلاب کرده بود و مطلقا به دنبال چیزی برای خود نبود، تصریح کرد: ایشان جزو حلقه اول انقلاب بود، اما هیچ گاه خودشان را جلو نمی انداختند و حتی آخرین روحانی که از زندان شاهنشاهی آزاد شدند ایشان بودند.
 
استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که مرحوم آیت الله مهدوی کنی احکام بسیاری از حضرت امام داشتند اما هیچ گاه به دنبال علنی کردن آن نبودند، اضافه کرد: تمام مسؤولیت های مرحوم آیت الله مهدوی کنی در برهه های مختلف بر حسب تکلیف بود و هدف ایشان این بود که انقلاب به پیش رود.
 
وی اضافه کرد: اگر تصمیم با خود آیت الله مهدوی کنی بود، ایشان یک عنصر فرهنگی بود و به تعلیم و تربیت عشق می ورزید و مناصب سیاسی و اجرایی به خاطر ضرورت بود و ریاست اخیر خبرگان را نیز به خاطر اصرارهای بسیاری از بزرگان پذیرفتند.
 
تاسیس دانشگاه امام صادق گامی در جهت تحقق ایده وحدت حوزه و دانشگاه
استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که آیت الله مهدوی کنی به دنبال انجام وظیفه بود، گفت: وقتی ایده بزرگ و مهم وحدت حوزه و دانشگاه از سوی حضرت امام مطرح شد، ایشان با تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) وحدت حوزه و دانشگاه را اجرایی کردند و خوشبختانه این دانشگاه برکات بسیاری زیادی داشته است.
 
وی حضور آیت الله مهدوی کنی در انتخابات اخیر خبرگان را به خاطر اصرار بزرگان دانست و گفت: حمایت ایشان از رهبری و ولایت فوق العاده بود، با وجود کسالت شان در چند سال قبل چون احساس تکلیف کردند به صحنه آمدند و خود را خرج انقلاب کردند.
 
روایت داماد آیت الله مهدوی کنی از روشنگری وی در فتنه88
وی با بیان این که مرحوم آیت الله مهدوی کنی در فتنه 88 وزن وزین خود را دفاع از انقلاب و ولایت فقیه مصرف کرد، گفت: ایشان در همان ایام تاکید می کردند «وظیفه ما صیانت از مقام رهبری است؛ وقتی جایگاه ولایت مورد هدف واقع می شود خبرگان نمی تواند ساکت باشد و باید با تمام وجود به صحنه بیاییم» و این نشانه بصیرت ایشان است.
 
جزییات مراسم تشییع، تدفین و ترحیم آیت الله مهدوی کنی
حجت الاسلام میرلوحی درباره مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آیت الله مهدوی کنی اظهار داشت: مراسم وداع با پیکر مطهر این عالم ربانی چهارشنبه شب در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود.
 
وی بیان کرد: مراسم تشییع پیکر مطهر ایشان نیز صبح روز پنج شنبه از ساعت 8 و نیم صبح با اقامه نماز از سوی رهبر معظم انقلاب آغاز و پیکر ایشان در حرم عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده خواهد شد.
 
داماد آیت الله مهدوی کنی اضافه کرد: نخستین مجلس ختم ایشان روز شنبه ساعت 15 و 30 دقیقه از سوی رهبر معظم انقلاب در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود، دومین مجلس ختم نیز عصر روز یکشنبه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود.
 
داماد آیت الله مهدوی کنی ابراز کرد: روز دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشا نیز از سوی جامعه مدرسین و دیگر نهادهای حوزوی  مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی در مسجد اعظم قم برگزار می شود.
 
حجت الاسلام میرلوحی بیان کرد: همچنین مراسم بزرگداشتی روز سه شنبه هفته آینده در کن زادگاه آیت الله مهدوی کنی برگزار می شود؛ همچنین روز چهارشنبه در حوزه علمیه مروی مراسم ختمی برگزار خواهد شد. /924/
ارسال نظرات