۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۲۶۷۵۵
مسؤول طرح ثقلین:

خط مقدم ما ترویج نهج‌البلاغه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول طرح ثقلین گفت: امروز خط مقدم فعالیت ما در گسترش نهج‌البلاغه است، مقام معظم رهبری فرمودند که شرایط ما، شرایط بدر و خیبر است که اگر امروز ما چند قدم دیگر استقامت کنیم، ریشه تکفیری‌ها و داعشی‌ها کنده خواهد شد.
نهج البلاغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جلال نجفی، مسؤول طرح ثقلین شب گذشته در اختتامیه سیزدهمین مرحله این طرح که در جامعه الحسین مشهد برگزار شد به بیان اقدامات سال‌های گذشته این طرح پرداخت و گفت: اصلی‌ترین فعالیت ما در این طرح بر محور توزیع نهج‌البلاغه در مساجد و اجرای طرح قرائت نهج‌البلاغه در کنار قرائت قرآن بود.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص اهمیت مطالعه و توجه به نهج‌البلاغه، خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، همان‌طور که قرآن خوانده می‌شود باید نهج‌البلاغه نیز خوانده شود.

 

نجفی به آموزش‌های غیرحضوری از طریق توزیع سؤال‌های تشریحی اشاره کرد و ادامه داد: هماهنگی حدود 800 مسجد برای اجرای این طرح و قرائت نهج‌البلاغه به‌صورت هفته‌ای یک‌شب صورت گرفته است.

 

وی به ثواب معنوی شرکت در طرح ثقلین اشاره کرد و گفت: هرکس یک برگه علمی بنویسد بین او و آتش جهنم فاصله می‌افتد.

 

مسؤول طرح ثقلین ضمن اعلام آمادگی برای آموزش‌های غیرحضوری و کوتاه‌مدت برای کاروان‌های زیارتی، مدارس و گروه‌های مختلف، ابراز داشت: حضور در خط مقدم جنگ با داعش در توان ما نیست، وقتی فتنه‌ها بر ما هجوم می‌آورند، وظیفه ما کار فرهنگی است.

 

وی بابیان این‌که در عربستان، نهج‌البلاغه را کتاب ضلال می‌نامند، اضافه کرد: به برکت نهج‌البلاغه تعداد زیادی مستبصر شده‌اند، در مناطق اهل سنت از این طرح استقبال شده و تعدادی نیز در این مناطق مستبصر شده‌اند وظیفه ما این است از این عزیزان تقدیر کنیم.

 

نجفی به سخن معصوم (ع) که فرمود: «اگر مردم تعالیم زیبای ما را دریابند از ما پیروی می‌کنند» اشاره کرد و بیان داشت: شما به امام رضا (ع) لبیک گفته‌اید؛ این استقبال از شهرهای مختلف سراسر کشور با تلاش چند نفر در مشهد حاصل نمی‌شود، موفقیت این طرح تنها عنایت حضرت علی بن موسی‌الرضا است.

 

مسؤول طرح نهج‌البلاغه ثقلین با یادآوری تأکید مقام معظم رهبری بر فعالیت‌های جهادی در حوزه فرهنگ، عنوان داشت: امروز خط مقدم فعالیت ما در گسترش نهج‌البلاغه است، مقام معظم رهبری فرمودند که شرایط ما، شرایط بدر و خیبر است که اگر امروز ما چند قدم دیگر استقامت کنیم، ریشه تکفیری‌ها و داعشی‌ها کنده خواهد شد.

 

گفتنی است، طرح «ثقلین» مربوط به قرائت نهج‌البلاغه و شرکت در مسابقه مربوط به آن است که از حدود سال 1389 کلید خورد و تا به امروز سیزده دوره مسابقه و اهداء جوایز صورت گرفته است؛ دفتر این طرح در حرم مطهر امام رضا (ع)، صحن آزادی اتاق 108 مستقر است./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات