۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۶۷۰۶
مولوی نذیر احمد سلامی:

هیچ عقل سلیمی ادعای آمریکا در مبارزه با داعش را باور نمی کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نمی توان باورکرد که آمریکا با گروهکی که خود حامی آن است، مبارزه کند، گفت: مبارزه با داعش بهانه ای است که آمریکا حضور نظامی در خاورمیانه داشته باشد.
مولوي نظير احمد سلامي مولوي نذير احمد سلامي

مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که ادعای آمریکا در مبارزه علیه داعش باورکردنی نیست، اظهار داشت: آمریکایی ها هرچند به ظاهر چنین وانمود می کنند اما در واقع از گروهک تروریستی داعش حمایت می کنند.

وی درباره انگیزه واقعی آمریکایی ها برای مبارزه ساختگی علیه داعش، گفت: این یک ترفند است و می خواهند با این کار نظامیان شان را در عراق و خاورمیانه ماندگار کنند.

این عالم اهل تسنن شکل گیری گروهک تروریستی داعش را نتیجه پیوند مثلث عربی، اسرائیلی و آمریکایی دانست و اظهار داشت: هر کدام از این اضلاع در منطقه اهدافی را دنبال می کنند و داعش را نیز در آن راستا بوجود آوردند.

نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان هدف اصلی آنها را جلوگیری از پیشرفت نظام اسلامی در منطقه دانست و گفت: آنها تصور می کنند با کمک داعش می توانند به این هدف نزدیک شوند.

مولوی نذیر احمد سلامی افزود: جلوگیری از نفوذ اخوان المسلمین در کشورهای عربی و همچنین تأمین امنیت رژیم اشغال گر قدس از دیگر اهدافی است که آنها می خواهند با این اقدامات دنبال کنند.

وی با توجه به همکاری و حمایت مالی برخی کشورهای عربی از سیاست های آمریکا در خاورمیانه گفت: برداشت و باور من این است که این کشورها در تکمیل برنامه های آنها نقش آفرین هستند./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات