۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۲۵۷۹۱
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

خطر هجوم به افکار و باورهای بشریت جدی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: خطر هجوم به افکار و باورهای بشریت بسیار جدی است از این رو باید همه ادیان با هم‌اندیشی در برابر آن به صورت علمی و منطقی تفکر کرده و ایستادگی کنند.
ابوذر ابراهيمي، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در همایش نیایش برای صلح عادلانه در جهان که از سوی سازمان فرهنگ  و ارتباطات اسلامی با حضور نخبگان، رهبران و اندیشمندانی از ادیان توحیدی امروز 23 مهر در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات بشر امروز عدم تشخیص حقیقت است، امام سجاد(ع) در دعای مکارم‌الاخلاق می‌فرمایند: خدایا ما را هدایت کن زمانی که امور به هم شبیه می‌شوند تا ما بتوانیم حقیقت پنهان شده در غبارها را تشخیص دهیم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به اشاره این‌که امروز در جهان وضعیتی رخ داده که انسانها در زبان نزدیک به خدا اما به شدت دور از خدا هستند، گفت: اگر انسانها فانی را باقی تلقی نکرده و یا اشیاء را به خدا پیوسته نکرده بلکه وابسته به خدا بدانند جامعه به سمت یک خدا و هدف رفته دوئیت و جنگ از بین می‌رود.


ابراهیمی با اشاره به این‌که مشکل امروز بشر این است که حقیقت را آنچنان که است نمی‌بیند، اظهار کرد: مشکل اساسی امروز ما مسلمانان این است که حقیقت را آنچنان که است نمی‌بینیم و این به نگاه ما برمی‌گردد که به اشکالات پیرامون خود توجه نداریم.


وی افزود: اگر حق به مسیر درست خود هدایت شود این وضعیت در بین مسلمانان به وجود نمی‌آید امروز مشکل در بین داعش و فرقه‌هایی که حق را پایمال می‌کنند این است که حقیقت را نمی‌بینند.


رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مقابله با دشمن به صورت جسمانی بود کار ساده تر بود اما امروز خطر هجوم به افکار و باورهای بشریت بسیار جدی است و این مساله ساده‌ای نیست باید همه ادیان با هم‌اندیشی با هم در برابر آن به صورت علمی و منطقی تفکر کرده و ایستادگی کنند./807/پ203/ب4

ارسال نظرات