۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۲۵۷۴۵

چهارمین دوره مسابقات قرآنی سپاه سیدالشهدا تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین دوره مسابقات قرآنی سپاه سیدالشهدا(ع) تهران در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم و اذان برگزار شد.
چهارمین دوره مسابقات قرآنی سپاه سیدالشهدا تهران برگزار شد چهارمین دوره مسابقات قرآنی سپاه سیدالشهدا تهران برگزار شد چهارمین دوره مسابقات قرآنی سپاه سیدالشهدا تهران برگزار شد چهارمین دوره مسابقات قرآنی سپاه سیدالشهدا تهران برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین دوره مسابقات قرآنی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران با حضور پرشور پاسداران برگزار شد.
 
حجت الاسلام مختار نظری نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در این دوره از مسابقات که در حسینیه فاطمه الزهرا(س) این سپاه برگزار می شد با بیان اینکه رساترین موعظه قرآن است گفت: اگر می خواهید پند و اندرز شوید، قرآن بخوانید.
 
وی با اشاره به احادیث پیرامون قرآن، از جمله حقوق والدین بر فرزندان را انتخاب نام نیک برای فرزندان و تعلیم قرآن به آنها دانست و ادامه داد: بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد.
 
حجت الاسلام نظری ورود به قرآن را ضروری خواند و گفت: قرآن را با صدای خوش بخوانید چون این کتاب، کلام خداست.
 
وی قرآن را دریای بی پایان معارف الهی خواند و خطاب به شرکت کنندگان گفت: نباید به همین مقدار آشنایی با قرآن بسنده کرد، هرچه قرآن بخوانید، کم است.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه سید الشهدا تهران نگاه به قرآن را عبادت دانست و افزود: هیچ نعمتی بالاتر از قرآن نیست.
 
وی بیان کرد: آنها که حقیقت قرآن را درک کرده اند دیگر نمی توانند از آن جدا شوند.
 
حجت الاسلام نظری با اشاره به داستان حافظ شدن کشاورز بی سواد ساروقی، ابراز کرد: این کشاورز بی سواد در پاسخ به چگونگی پیدا کردن یک آیه قرآنی در یک کتاب عربی،‌ گفت: این خط نور دارد؛ اما جاهای دیگر کتاب نور ندارد.
 
وی در ادامه به نقل از حجت الاسلام حسین انصاریان واعظ تهرانی ادامه داد: زن نابینایی در کرمان فقط قرآن را می دید و می‌گفت قرآن را با نور تشعشع شده از خود قرآن می تواند ببیند.
 
حجت الاسلام نظری عنوان کرد: بنای ما این هست که فعالیت های قرآنی را در سپاه گسترش دهیم، نباید فعالیتهای قرآن به سالی یکبار مسابقات در سپاه محدود شود.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که هر فصل یک محفل انس قرآن در سپاه های نواحی استان تهران برگزار شود.
 
زکی لو، قاسمی،خالدی از داوران کشوری حاضر در این دوره از مسابقات بودند که روش داوری را طبق آخرین نسخه شیوه نامه داوری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعلام کردند.
 
گفتنی است شرکت کنندگان از 15شهرستان استان تهران در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم و اذان در این دوره از مسابقات به رقابت پرداختند./804/پ202/ب4
ارسال نظرات