۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۲۵۲۵۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقویت ورزش مهم ترین عامل تقویت نشاط روحی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ در ﮔﯿﻼن ﺑﻪ ﺣﻀﻮر ﺑﺎﻧﻮان ﻣﺤﺠﺒﻪ ورزﺷﮑﺎر در ﻣﯿﺎدﯾﻦ ورزﺷﯽ دﻧﯿﺎ اﺷﺎره ﮐﺮد و آن را اﻓﺘﺨﺎری ﺑﺮای ﻧﻈﺎم دﯾﻨﯽ داﻧﺴﺖ و گفت: اﯾﻦ ﺣﻀﻮر ﺑﺎ ﺻﻼﺑﺖ در ﻣﯿﺎن ﺑﺴﯿﺎری از ﮐﺸﻮرھﺎ دﻧﯿﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ اﺳﻼم ﻧﺎب اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎر ارزش دارد.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار با مدال‌آوران گیلانی در بازی‌های آسیایی با تبریک عید غدیر و پیروزی ورزشکاران استان، ورزش را زمینه‌ساز نشاط روحی در جامعه دانست و گفت: اگر این عاملان نشاط و شادابی از جامعه گرفته شوند جامعه ما از بی نشاطی دچار بیماری خواهد شد.

 

وی با تأکید براین که ریاضت جسمی در ورزشکاران باید با ریاضت معنوی آمیخته باشد، تصریح کرد: ورزشکاران باید در کنار پرورش جسم خود روح و فکر خود را نیز پرورش دهند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براین که یک ورزشکار باید در همه عرصه های زندگی قهرمان باشد و تنها قهرمان بودن در میدان ورزش کافی نیست، ادامه داد: اخلاق مداری و تقوا باید سرلوحه فعالیت های ورزشکاران باشد و قهرمان آن کس نیست که پشت دیگران را بر زمین آورد، بلکه قهرمان آن کسی هست ‏که بر هوای نفس خود غالب شود و شیطان پشتش را بر زمین نیاورد.

 

وی با بیان این که کار ورزشکاران دلمردگی، بی‌نشاطی و کسالت از جامعه می‌گیرد و نشاط، صحت و ‏سلامتی را به جامعه باز می‌گرداند، افزود: سالم ماندن تنها به غذا خوردن، دارو خوردن، رعایت دستورات ‏پزشکی کردن نیست، بسیاری از سلامت‌ها داشتن روح سالم است، روح سالم هم در بدن سالم هست و ‏داشتن بدن سالم نیز با ورزش کردن محقق می شود.

 

امام جمعه رشت، وزرش را عامل پرکردن اوقات فراغت دانست و با بیان این که این عامل نشاط و شادابی باید بیشتر در دستور کار مسؤولان قرار گیرد، گفت: امروز جامعه ما به ویژه نسل جوان ما نیازمند شادابی بیشتری هستند که این مسأله با ورزش تأمین می شود.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه ﻣﺮدم ﮔﯿﻼن در ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن رھﺒﺮی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﻘﻮﯾﺖ ورزش ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﺴﺘﺮ ﺳﺎز ﺷﺎداﺑﯽ و ﻧﺸﺎط آﻧﮫﺎ ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ورزش ﻣﻮﺟﺐ ﻣﯽ ﺷﻮد ﺗﺎ ﻧﺴﻠﯽ ﺳﺮزﻧﺪه ﺑﺮای ﮐﺸﻮر ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

 

اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ رﺷﺖ در اداﻣﻪ ﺳﺨﻨﺎن ﺧﻮد ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ در ﮐﻨﺎر ورزش ﺑﺎﯾﺪ ارزش ھﺎی اﺧﻼﻗﯽ و دﯾﻨﯽ ﻧﯿﺰ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﻮد، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺗﮫﺬﯾﺐ در ھﺮ اﻣﻮری ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻮن ﻋﻠﻢ و ورزش ﺑﺪون اﺧﻼق ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﺨﺶ ﻧﺨﻮاھﺪ ﺑﻮد.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ در ﮔﯿﻼن همچنین ﺑﻪ ﺣﻀﻮر ﺑﺎﻧﻮان ﻣﺤﺠﺒﻪ ورزﺷﮑﺎر در ﻣﯿﺎدﯾﻦ ورزﺷﯽ دﻧﯿﺎ اﺷﺎره ﮐﺮد و آن را اﻓﺘﺨﺎری ﺑﺮای ﻧﻈﺎم دﯾﻨﯽ داﻧﺴﺖ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: اﯾﻦ ﺣﻀﻮر ﺑﺎ ﺻﻼﺑﺖ در ﻣﯿﺎن ﺑﺴﯿﺎری از ﮐﺸﻮرھﺎ دﻧﯿﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ اﺳﻼم ﻧﺎب اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎر ارزش دارد.

 

اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ رﺷﺖ ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺳﺠﺪه ﮐﺮدن و ﺑﺮ ﺗﻦ ﮐﺮدن ﻟﺒﺎس ھﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﺎم اﺋﻤﻪ اطﮫﺎر(ع) ﺑﺮ روی آن ھﮏ ﺷﺪه را نشان دھﻨﺪه دﯾﻨﺪاری و ﻋﺸﻖ آﻧﮫﺎ ﺑﻪ اھﻞ ﺑﯿﺖ(ع) داﻧﺴﺖ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ورزﺷﮑﺎران اﯾﺮان اﺳﻼﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه و ﭘﯿﺎم آور ﻧﻈﺎم ﻣﻘﺪس ﺟﻤﮫﻮری اﺳﻼﻣﯽ در ﻋﺮﺻﻪ ﺟﮫﺎﻧﯽ ھﺴﺘﻨﺪ.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ در ﮔﯿﻼن در ﺑﺨﺶ دﯾﮕﺮی از ﺳﺨﻨﺎن ﺧﻮد ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻋﻠﻤﺎ و ﺑﺴﯿﺎری از ﺑﺰرﮔﺎن دﯾﻨﯽ ﻣﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ وﯾﮋه ای ﺑﻪ ورزش دارﻧﺪ و ﺧﻮد ﻧﯿﺰ در اﯾﻦ ﻣﺴﯿﺮ ﭘﯿﺸﮕﺎم ھﺴﺘﻨﺪ، اداﻣﻪ داد: ورزش ﻣﺮاﺟﻊ ﺑﻪ وﯾﮋه رھﺒﺮ ﻣﻌﻈﻢ اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺮای آﺣﺎد ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ وﯾﮋه ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﺑﻮده اﺳﺖ.

 

وی انتقال فرهنگ اسلامی و جمهوری اسلامی را از ویژگی‌های ورزش قهرمانی عنوان کرد و افزود: ورزشکاران ایرانی با آداب اسلامی و رفتار انسانی در مسابقه‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند و مردم دنیا متوجه عظمت اسلام و انقلاب اسلامی می‌شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که دشمنان حجاب را مانع فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی بانوان در جامعه عنوان می‌کنند، بیان داشت: فرزندان ایران اسلامی با حجاب اسلامی خود برای کشور افتخار آفرینی کردند.

 

وی با بیان این که اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بالاتر از پرچم کفر و الحاد در مجامع بین‌المللی بزرگ‌ترین تبلیغ برای نظام است، تصریح کرد: ایران جزیره‌ای امن در منطقه محسوب می‌شود و دارای منطق جهانی است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات