۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۲۳۱۷۱
امام جمعه بیرجند:

ارائه صورت حقیقی از دین مهم ترین رسالت رسانه در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که مهم ترین رسالت رسانه این است که تعریف دقیقی از آموزه های اسلام ارائه کند، گفت: متاسفانه در حال حاضر تفسیرهای مختلفی از دین توسط رسانه ارائه می شود که فاصله زیادی با حقیقت دین اسلام دارد.
امام جمعه بيرجند - حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای بسیج رسانه خراسان جنوبی با بیان این که میان رسانه در جوامع اسلامی و جوامع غیر اسلامی تفاوت زیادی وجود دارد، گفت: رسالت رسانه اسلامی این است که در خدمت دین و نشر ارزش های دینی باشد.

 

وی افزود: در جوامع غربی، رسانه برای اهدافی غیر از حفظ منفعت و صلح بشری به کار گرفته می شود و مستکبران از ابزار رسانه برای تقویت قدرت و دست یابی به منافع خود استفاده می کنند در حالی که در جوامع اسلامی باید جریان رسانه مستقل از قدرت طلبی و منفعت طلبی های قشرهای مختلف باشد و با صداقت تمام برای خدمت به اسلام و امت اسلامی به کار گرفته شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر حرکت رسانه ها در مسیر تحقق اهداف دین خوب است، گفت: هر چند فعالیت های انجام شده در حوزه رسانه در سال های اخیر در مقایسه با گذشته خوب بوده ولی باید رسانه و فعالان در این عرصه تحرک بیشتری در حوزه رسالت دینی و فرهنگی خود داشته باشند و با تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در میان مردم و مطالبه گری در این زمینه، از مسؤولان بسترهای لازم را برای تحقق رهنمودهای ایشان در جامعه فراهم کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که رسانه باید در زمینه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و سایر واجبات در جامعه پیشگام باشد، گفت: متاسفانه امروزه سبک زندگی که در رسانه ملی با عنوان سبک زندگی ایرانی و اسلامی معرفی می شود سنخیت کاملی با دین نداشته و تنها پوسته ای از دین را با خود به همراه دارد.

 

وی افزود: شرایط کنونی ایجاب می کند رسانه ها به صورت دقیق در حوزه دین و اطلاع رسانی در خصوص سبک زندگی اسلامی وارد شوند زیرا در حال حاضر متاسفانه در تمام برنامه های تلویزیونی و مطبوعاتی به کلی گویی در حوزه سبک زندگی اسلامی اکتفا می شود و در بیشتر موراد آنچه به عنوان سبک زندگی اسلامی ارائه می شود سبک زندگی دینی نیست و با اصل و حقیقت دین تفاوت زیادی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که باید رسانه های مختلف همانطور که از نظر کمیت به اخبار خود توجه می کنند از نظر کیفیت هم اهمیت دهند، افزود: متاسفانه بیشتر خبرهایی که در حال حاضر از سوی خبرگزاری ها و رسانه های مختلف ارائه می شوند فاقد کیفیت لازم و ارزش خبری هستند.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که خبرنگار اسلامی تنها به انعکاس خبر اکتفا نمی کند، یادآور شد: خبرنگار اسلامی با خبر خود زمینه توسعه و اصلاح جامعه را فراهم می کند بنابراین خبری که فاقد عنصر خدمت رسانی به مردم و توسعه جامعه در ابعاد گوناگون باشد ارزش خبری نداشته و چنین رسانه ای در درازمدت مخاطبان خود را از دست خواهد داد./968/پ202/ب5

ارسال نظرات