۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۲۲۶۳۷
مدیر حوزه‌ علمیه‌ خواهران قزوین:

آشنایی طلاب با مسائل جامعه به معنای سیاسی بازی نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌ علمیه‌ خواهران قزوین گفت: نه ‌تنها حوادث به عالمی که آشنا به زمان باشد هجوم نمی‌آورد و نمی‌تواند او را فریب دهد، بلکه زمان در دستان او می‌چرخد.
حجت الاسلام رضا کاظم لو

حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه‌ علمیه‌ خواهران استان قزوین در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به ابعاد مختلف میثاق طلبگی گفت: میثاق با خدا و داشتن اخلاص در تمام مراحل زنگی، میثاق با اهل بیت به عنوان اسلام آوران، میثاق با خود و مراقبت از کردار و گفتار خود و میثاق با مسلمانان دنیای اسلام و آشنا ساختن آن‌ها با دین اسلام از میثاق‌هایی است که یک طلبه باید به آن‌ها پایبند باشد.

 

وی اساس تربیت مبلغ را طبق تعریف نظام آموزشی حوزه از وظایف حوزه دانست و افزود: معرفت به خود و خود ساختگی و خواندن کامل دروس حوزوی از جمله مواردی است که یک مبلغ و طلبه‌ هم تراز انقلاب باید آن‌ها را مورد توجه قرار دهد.   

 

حجت الاسلام کاظم لو ابراز داشت: نه ‌تنها حوادث به عالمی که آشنا به زمان باشد هجوم نمی‌آورد و نمی‌تواند او را فریب دهد، بلکه زمان در دستان او می‌چرخد، در این زمان نیز رهبر معظم انقلاب به این حدیث عینیت بخشیده‌اند و ما می‌بینیم که زمان در دست این شخص بزرگوار می‌چرخد و ایشان محصول حوزه است.

 

وی در ادامه افزود: یک طلبه نیز باید کاملا با مسائل جامعه آشنا باشد و این به هیچ عنوان به معنای سیاسی بازی و وابستگی به جناح خاصی نیست و طلبه باید به مطالعه‌ دقیق از جهت بالا بپردازد و همواره به دنبال حق باشد.

 

این استاد حوزه با اشاره به نقش دروس اخلاق و تفسیر در حوزه بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب با سفارش رهبر معظم انقلاب و مراجع تحولی در دروس حوزه ایجاد شد و آن قرار گرفتن برنامه‌های قرآنی و دروس اخلاق در متون آموزشی مدارس است و در واقع قرار گرفتن این دروس در متون آموزشی حوزه حق این علوم بود.

 

حجت الاسلام کاظم لو در پایان به بیان توصیه‌هایی برای طلاب جدیدالورود پرداخت و ابراز داشت: قصد قربت داشتن و اهتمام به درس از مواردی اند که یک طلبه باید آن را درنظر داشته باشد و این اهمیت دادن چند نوع بروز دارد از جمله؛ حضور به موقع در کلاس، گوش سپردن با دقت کامل به استاد و احترام به استاد در تمام مراحل تحصیلی که در واقع جزء شروط طلبگی است و طبق روایات اگر کسی برای استاد احترام قائل نشود علمش برکت نخواد یافت و این با تجربه نیز اثبات شده است./955/ت302/ب4

ارسال نظرات