۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۲۲۳۶۹
مدیر مدرسه علمیه آیت الله انصاری:

تحصیل طلاب برای تبلیغ پیام الهی باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه آیت الله انصاری اهواز، تحصیل در حوزه علمیه را امری مقدس دانست و گفت: تحصیل طلاب باید برای تبلیغ پیام الهی باشد.
حجت الاسلام انصاري

حجت الاسلام محمدحسن انصاری، مدیر مدرسه علمیه آیت الله انصاری، در گفت‎و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به همه طلاب و مدرسان حوزه علمیه، اظهارداشت: طلاب هدف مقدسی را که در ابتدا برای خود معین کردهاند لحظه‎ای فراموش نکنند.

 

وی با بیان این که طلبه باید به درسی که میخواند معرفت داشته باشد، افزود: طلاب باید دروس خود را خوب خوانده و کلام و قدمی را که بر میدارند در مسیر مقدس تحصیل باشد.

 

حجت الاسلام انصاری با اشاره به این که معرفت میتواند طلاب را به مقامهای بالایی برساند، بیانداشت: در کتاب حدیث آمده است که معرفت نقش بسزایی در آینده درخشان طلاب خواهد داشت.

 

مدیر مدرسه علمیه آیت الله انصاری اهواز به اهمیت دروس‎حوزه‎ علمیه اشاره‎کرد و ابراز داشت: تحصیل طلاب باید برای تبلیغ پیام الهی باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به کتاب آداب المتعلقین خواجه نصیر الدین طوسی، اظهارداشت: در کتاب آمده است؛ طلبهای که تازه وارد حوزه میشود ابتدا باید استاد خود را انتخاب کرده و بدون سبب از او جدا نشود.

 

وی در ادامه به شرح خاطره‎ای از شیخ انصاری(ره) پرداخت و عنوان داشت: شیخ انصاری چهار سال در کنار مرحوم ملا احمد نراقی صاحب کتاب معراج السعاده به تحصیل علم و دانش می‎پرداخت.

 

مباحثه و تکرار درس مهم ترین عامل موفقیت طلبه است

 

حجت الاسلام انصاری مباحثه و تکرار درس را مهم ترین عامل موفقیت در تحصیل علم و دانش دانست و تأکیدکرد: طلبه باید به گونه‎ای درس بخواند که در آینده بتواند آن درس را تدریس کند.

 

مدیر مدرسه علمیه آیت الله انصاری اهواز به معیار‎های طلبه انقلابی اشاره‎ کرد و افزود: فرهیختگان در دانشگاه و حوزههای علمیه باید به علوم روز و فنآوری جدید تسلط داشته باشند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این که درس اخلاق باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ابرازداشت: چگونه می‎توان به درس اخلاق که مبنای دروس حوزوی است بی‎توجه بود.

 

وی در پایان به جمله ای از امام راحل اشاره‎ کرد و بیان داشت: حوزههای علمیه باید اخلاق را درکنار تعلیم فقه قرار دهند و به تهذیب بپردازند./9453/ت302/ب4

ارسال نظرات