۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۲۲۰۶۹۰
مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی:

خدمت به خلق و گره گشایی از کار مردم ارزشمندترین نوع وقف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که امروزه به دلیل افزایش مشکلات مردم خدمت به خلق از با ارزش ترین کارها است، گفت: کسی که وقت خود را برای گره گشایی از کار مردم وقف می کند با ارزش ترین وقف را انجام داده است.
حجت‌الاسلام محمدطاهر گرايلي

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که وقف تنها به معنای وقف مال نیست، ‌اظهار داشت: بسیاری از بزرگان دین و ائمه اطهار با وقف کردن وقت خود به مردم بزرگترین خدمت ها را انجام داده و مشکلات آنها را حل می کردند.

 

وی با بیان این که اگر نگاهی گذرا به سیره رسول الله داشته باشیم متوجه می شویم وقف در سیره این بزرگواران جایگاه برجسته ای داشته و تنها به وقف اموال ختم نمی شده است، افزود: پیامبر(ص) در تمامی طول عمر پر برکت خود همواره اوقات خود را به سه قسمت تقسیم کرده و زمانی را به گره گشایی از کار مردم و خدمت رسانی به مردم اختصاص می دادند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: تمامی مراجع حاضر به مردم و انسان های مومن توصیه می کنند که به گره گشایی از کار خلق بپردازند و آیت الله بهجت هم از جمله مراجعی بودند که مردم را به جای انجام مستحباتی که با اخلاص نباشد به گره گشایی از کار مردم دعوت می کردند و می فرمودند هیچ چیز نزد خداوند محبوب تر از گره گشایی از کار مردم نیست.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این که انسان مومن می تواند بخشی از وقت خود را برای خدمت به مردم و گره گشایی از کار آنها وقف کند، گفت: گاهی انسان با کوچکترین کار و کمترین کمک می تواند یک شخص را از بحران بزرگی نجات دهد و زندگی او را در مسیر کمال و تعالی قرار دهد.

 

وی افزود: امروزه مردم و واقفان می توانند با کمک به سازمان اوقاف با وقف کردن برای خدمت به مردم و رفع نیازهای روز مره آنها مشکلات بسیاری از افراد گرفتار را برطرف کرده و دل انسان های زیادی را شاد کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که امروزه افراد زیادی به خاطر چک، دیه و سایر جرایم غیر عمد گرفتار زندان ها هستند، گفت: در شرایط کنونی این افراد و دولت بیش از هر زمان دیگری به کمک واقفان نیاز دارند و واقفانی که خواهان انجام کارهای خیر هستند می توانند با وقف در این زمینه نقش گره گشایی داشته و حجم زیادی از مشکلات پیش روی مردم و خانواده ها را حل کنند.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که هرکاری که با هدف گره گشایی از کار مردم انجام شود خود نوعی وقف است، افزود: وقف کلید حل مشکلات اقتصادی و کار آفرینی در کشور است و وقف برای گره گشایی از کار مردم بهتر از انباشت سرمایه در بانک ها است زیرا اگر اوقاف با کمک واقفان بتواند به مردم گرفتار کمک کند دیگر اشخاص گرفتار نیازمند پرداخت سودهای هنگفت و طی کردن روال های طولانی مدت نیستند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات