۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۱۹۴۴۱
امام جمعه موقت رشت:

انقلاب اسلامی بنیان های تمدن غربی را با چالش جدی مواجه کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موفت رشت با بیان این که امروز پایه نظام های غربی به چالش کشیده شده است، گفت: آمریکا هیمنه‌ای برای خود ایجاد کرد که نماد آن رژیم صهیونیستی بود که دنیا مشاهد کرد در برابر مقاومت مردم غزه شکست خورد
امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده، امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه های عبادی سیاسی مرکز استان با تبریک دهه کرامت به ویژه میلاد با سعادت امام رضا(ع) گفت: مردم ولایت مدار ایران اسلامی عاشق و دلداده اهل بیت(ع) به ویژه حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع) هستند.

 

وی با اشاره به این که ورود امام رضا(ع) به ایران زمینه ای را برای تشکیل حکومت علویان فراهم کرد، افزود: 90 درصد مردم کشورمان شیعه هستند و این به وجود هشتیم امام شیعیان در کشورمان است.

 

حجت الاسلام شفیعی زاده، شناسایی جایگاه رفیع اهل بیت(ع) را بستر ساز ترویج و نهادینه کردن ارزش های موجود در سنت و سیره اهل بیت(ع) در جامعه دانست.

 

وی بر ضرورت عمل به معارف رضوی در جامعه دینی تأکید کرد و گفت: باید با شناخت صحیح از سیره عملی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) معارف تعالی بخش دینی را در زندگی فردی و اجتماعی خود نهادینه و تقویت کنیم.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان این که جشن های دهه کرامت فرصت مغتنمی برای تبیین سیره رضوی در میان نسل جوان است، گفت: سیره رضوی بهترین الگو برای حرکت در مسیر صحیح زندگی فردی و اجتماعی است.

 

وی با بیان این که اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان مهم‌ترین هدف برگزاری جشن‌های رضوی است، افزود: تبیین شاخص های زندگی بر اساس سیره امام معصوم(ع) و تأسی به شیوه زندگی حضرت ثامن الحجج(ع) به عنوان الگوهای عملی در جامعه از جمله مواردی است که در این دهه باید به آن توجه شود.

 

وی با بیان این که سیره رضوی در برگیرنده مفهوم عمیقی از مبانی دینی است، افزود: باید از ظرفیت های فرهنگی و دینی موجود به منظور نهادینه کردن فرهنگ رضوی در بخش های مختلف جامعه بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام شفیعی زاده شناسایی جایگاه رفیع اهل بیت(ع) را بستر ساز ترویج و نهادینه کردن ارزش های موجود در سنت و سیره اهل بیت(ع) در جامعه دانست.

 

وی با اشاره به این که اهل بیت(ع) در مسیر زندگی خود مبنا و اصول اساسی، اعتقادی، سیاسی و فرهنگی را برای مردم بیان داشتند افزود: سیره اهل بیت(ع)یک الگوی به معنای کامل برای رسیدن به یک زندگی سعادتمندانه است.

 

خطیب موقت رشت وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در کشور را سرمنشأ خیر و برکت برای تشیع خواند و تصریح کرد: زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) موجب تقویت روحی افراد می‌شود.

 

حجت الاسلام شفیعی‌زاده به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب درباره شکل‌گیری نظم نوین جهانی رهنمودهایی را ارائه فرمودند.

 

خطیب موقت رشت ادامه داد: پایه فکری نظام غرب بر اساس آزادی، حقوق بشر، دموکراسی و دفاع از انسان‌ها است اما گذشت زمان مشخص کرده که این موضوعات سرابی بیش نیست.

 

وی با بیان این که امروز پایه نظام های غربی به چالش کشیده شده است، متذکر شد: آمریکا هیمنه‌ای برای خود ایجاد کرد که نماد آن رژیم صهیونیستی بود که دنیا مشاهد کرد در برابر مقاومت مردم غزه شکست خورد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات