۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۱۹۲۲۶

همایش بزرگداشت نخستین راهپیمایی زنان انقلابی در زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت نخستین راهپیمایی زنان در تاریخ انقلاب اسلامی که برای نخستین بار در کشور از سوی بانوان زنجانی صورت گرفته بود، برگزار شد.
راهپيمايي زنان زنجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ماهرخ بلوری، مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری زنجان، در همایش بزرگداشت نخستین راهپیمایی بانوان زنجانی در تاریخ انقلاب اسلامی که در دارالقرآن کریم زنجان برگزار شد، گفت: حرکت انقلابی بانوان زنجانی در شهریور سال 57 یک راهپیمایی تاریخی بود.

 

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این همایش خاطر نشان کرد: این همایش با هدف تبیین و بررسی ابعاد مختلف این حرکت و پی بردن به زوایای پنهان این واقعه انقلابی برگزار می‌شود.

 

مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری زنجان در ادامه این راهپیمایی را بر گرفته از فرهنگ عاشورا دانست و اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از فرهنگ عاشورایی زنان و مردان آن دوران بود آنها را متحول ساخت و سبب به وقوع پیوستن این حرکت تاریخی و انقلابی شد.

 

این مسؤول در ادامه افزود: این راهپیمایی خودجوش بارقه امیدی را در دل تمام مردم شهر به وجود آورد و همبستگی زنان و مردان را در مبارزه علیه رژیم طاغوت نشان داد.

 

بلوری در ادامه با تاکید بر این که امروز پس از 36 سال از آن واقعه تاریخی فصل نوینی در حیات اجتماعی استان آغاز شده است تأکید کرد: حضور جدی بانوان در دوارن انقلاب اسلامی این واقعیت را بیان می‌کند که هنوز هم بانوان کشور با اقتدار و صلابت گذشته برای رشد و شکوفایی کشور در تلاش هستند.

 

وی در پایان تصریح کرد: معرفی مفاخر ارزشی جامعه به نسل جدید یکی دیگر از اهداف مهم بزرگ داشت این حرکت تاریخی و انقلابی است.

 

گفتنی است، بانوان زنجانی برای نخستین بار راهپیمایی زنان انقلابی را در شهریور سال 57 به راه انداختند که به تبع آنها بانوان دیگر شهرها نیز در راهپیمایی ها حضور یافتند./949/پ202/ب4

ارسال نظرات