۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۱۷۶۹۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان کرد؛

قرآن، میزان و شاخص حاکمیت نظام جمهوری اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: قرآن میزان و شاخص حاکمیت نظام جمهوری اسلامی، و زمینه ساز ایجاد نسل مؤمن و متعهد در جامعه است.
حجت الاسلام بلک، مديرکل تبليغات اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمدحسن بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، عصر روز گذشته، در همایش هم اندیشی جامعه قرآنی استان، به اهمیت مفاهیم و تفاسیر قرآنی در رشد جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: خوزستان در این زمینه با پرورش قاریان ممتاز، توانسته سابقه ای درخشان و چهره ای شاخص از خود به نمایش بگذارد.

حجت الاسلام بلک ادامه داد: قاریان خوزستانی نه تنها دارای استعداد های درخشان در توجه به معانی و مفاهیم قرآنی هستند، بلکه به سبب کاربرد زبان عربی، از استعداد های اکستابی ویژه ای برخوردارند که سبب شده با نوای زیبای وحی، آرامش روحی معنا داری را به شنونده القا کنند.

وی رشد حافظان قرآن کریم در سال های اخیر را چشمگیر توصیف کرد و اظهارداشت: تلاش می کنیم با همه ارگان ها به ویژه سازمان های تبلیغاتی مانند رسانه ها، همکاری گسترده ای در جهت ایجاد فرهنگ معنوی عمومی در استان همکاری کرده و کمبودها را در این زمینه برطرف کنیم.

مدیر کل تبلیغات خوزستان همکاری رسانه ای در استان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در همه نقاط استان شاهد برپایی مراسم معنوی تلاوت قرآن کریم با پوشش رسانه ای بودیم، هر چند که برخی سازمان ها از اجرای این برنامه ها انتقاد کرده و آن را پر هزینه جلوه می دهند، اما به آنها یاد آوری می کنیم که همین سازمان ها برای برپایی سفره های رنگین نهار و شام ملیون ها ریال خرج می کنند و آنها را ضروری جلوه می دهند.

حجت الاسلام بلک با اشاره به جایگاه مناسب خوزستان در زمینه پرورش قاریان ممتاز کشوری گفت: افتخار داریم که در کشور اسلامی ایران از استان های مطرح در زمینه فعالیت های قرآنی هستیم.

وی هدف تشکیل همایش هم اندیشی جامعه قاریان را کاهش نارسایی ها و آسیب شناسی جامعه قرآنی خوزستان یاد کرد و ابراز داشت: حضور قاریان در این همایش یک ضرورت است زیرا ما به دنبال آن هستیم که مشکلات جامعه قرآنی را زبان خود آنها بشنویم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه اظهارداشت: فضای کشور پس از انقلاب به گونه ای است که نوجوان وجوانان با اشتیاق به سمت کلام نورانی الهی جذب شده وبه حفظ قرآن کریم می پردازند واین جایگاه قرآن مجید را نزد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد.

حجت الاسلام بلک تصریح کرد: قرآن میزان و شاخص حاکمیت نظام جمهوری اسلامی است و این زمینه ساز ایجاد یک نسل مومن و متعهد در جامعه است.

در پایان چند تن از قاریان ممتاز خوزستان خواستار تشکیل اتاق فکر و بانک اطلاعاتی قرآنی شدند تا کار تبلیغ با کیفیت و برنامه ریزی انجام شود./9462/پ202/ب2

ارسال نظرات