۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۱۶۵۷۸
دبیر شورای فرهنگ عمومی خبر داد؛

اختصاص بودجه به شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شاهمرادی از اختصاص بودجه به شوراهای فرهنگ عمومی استان ها برای نخستین بار خبر داد.
حجت الاسلام شاهمرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی که زیرمجموعه شورای انقلاب فرهنگی است، بزرگترین و وسیع‌ترین شورا به لحاظ فراگیر بودن و سطوح اعضای آن است.

 


وی با بیان این‌که شورای فرهنگ عمومی در سال 1364 و در دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری تأسیس شده و به دنبال رصد و پیگیری مسائل فرهنگی در سطح عمومی است، تصریح کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی مشورتی و برای تصمیم سازی است، مصوبات این شورا لازم الاجراست.

 


حجت الاسلام شاهمرادی با اشاره به این‌که جلسات شورای فرهنگ عمومی باید به صورت مرتب و ماهانه برگزار شود، گفت:  شورای فرهنگ عمومی وقتی موثر است که تمام اعضای آن مصوبات شورا را در دستگاه های خود اجرا کنند، از این رو باید دبیرخانه شورای های فرهنگی استان ها بیش از پیش فعال باشند.

 


دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از اختصاص بودجه به شوراهای فرهنگ عمومی استان ها برای نخستین بار خبر داد و افزود: پیش از این شورای فرهنگ عمومی استان ها بودجه ای نداشته اند که بودجه نیز به زودی به آنها اختصاص می یابد، تحقق این مسأله در تسهیل امور بسیار مؤثر خواهد بود.

 


همچنین علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در این نشست به ارایه گزارشی از برنامه های فرهنگی و مصوبات این شورا در آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: طرح های مختلف فرهنگی در شورا از جمله طرح اوقات فراغت استان به تصویب رسیده است.

 


وی همایش بین المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار و برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز را از جمله برنامه های فرهنگی استان برشمرد و گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز به همراه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها مهر ماه سال جاری برگزار می شود.

 


گفتنی است، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی که با حضور رییس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات کشور، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی، استاندار، ائمه جمعه و فرمانداران آذربایجان شرقی همراه بود، نکته نظرات دیگر اعضا بیان شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات