۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۱۶۵۳۱

پیوستن فعالان ضدصهیونیستی در آفریقای جنوبی به ائتلاف آزادسازی غزه

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از فعالان ضد صهیونیستی در آفریقای جنوبی به ناوگان دریایی ائتلاف آزادسازی غزه پیوستند.
کشتي ائتلاف آزادسازي محاصره غزه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از فعالان ضد صهیونیستی در آفریقای جنوبی  به ناوگان دریایی ائتلاف آزادسازی غزه پیوستند.
 
ناوگان دریایی ائتلاف آزادسازی غزه را تعدادی از گروه های مدافع حقوق بشر از چندین کشور مختلف جهان تشکیل می دهند که قصد دارند با مسافرت دریایی به نوار غزه محاصره دریایی چندین ساله اسراییل علیه این منطقه را به چالش بکشند.
 
اسماعیل مولا، یکی از اعضای اتحاد همبستگی با فلسطین در این ارتباط به خبرگزاری آناتولی گفت: در آفریقای جنوبی بیش از 50 نفر خواستار پیوستن به ناوگان دریایی آزادسازی غزه هستند.
 
وی تاکید کرد که مردم بسیاری در آفریقای جنوبی نسبت به همراهی با ناوگان دریایی آزادسازی غزه ابراز علاقه مندی کرده اند.
 
گفتنی است نیروی دریایی رژیم صهیونیستی چهار سال پیش به کشتی ماوی مرمره، معروف ترین کشتی فعالان صلح ضد اسرائیلی که قصد رساندن کمک‌های اولیه به فلسطینیان ساکن در غزه را داشت حمله کرده و ده فعال صلح حاضر در این کشتی را به قتل رساند.
 
این درحالی است که مردم آفریقای جنوبی از زمان آغاز تجاوز نظامی اخیر اسرائیل به غزه تاکنون تجمعات اعتراضی مختلفی برگزار کرده اند و بسیاری از شهروندان این کشور با توجه به تجربه دوران آپارتاید در این کشور با فلسطینیان ابراز همدردی می کنند.
 
هفته گذشته نیز حدود 200 هزار نفر از مردم آفریقای جنوبی در مقابل ساختمان پارلمان این کشور تظاهرات کرده و از دولت این کشور خواستند که "اقدامات دیپلماتیک قاطعی" برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه صورت دهد./990/ب903/ک
ارسال نظرات