۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۱۵۸۹۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

صداقت و امانتداری مهم ترین وظیفه رسانه ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، صداقت و امانتداری را وظیفه دیگر رسانه‏ها عنوان و با بیان این که رسانه ‏ها در این صورت توانایی هدایت مردم و جلب اعتماد آنها را دارند، گفت: مطالبی که از روی جهل منتشر می‏شوند و مردم هم از نادرست بودن آنها اطلاع نداشته باشند، موجب انحراف جامعه می‏شوند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت ‏الله نورمفیدی، نماینده ولی‏ فقیه در گلستان امروز در دیدار جمعی از مدیران رسانه های استان، اطلاع رسانی را مهم ترین رسالت رسانه ها عنوان کرد و گفت: اطلاع ‏رسانی متفاوت از خبررسانی است، چون خبر شامل هر شایعه‏‏ای ‏شود، اما اطلاع‏رسانی به واقعیت نزدیک است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رسانه‏ها محل تضارب افکار و اندیشه‏ها هستند؛ در چنین فضایی، دیدگاه‏ها اصلاح و روشنگری ایجاد می‏شود، تاکید کرد: برای تضارب افکار در چارچوب قانون و اخلاق باید شرایط مناسب فراهم شود.

 

آیت الله نورمفیدی، صداقت و امانتداری را وظیفه دیگر رسانه‏ها عنوان و با بیان این که رسانه ‏ها در این صورت توانایی هدایت مردم و جلب اعتماد آنها را دارند، تصریح کرد: مطالبی که از روی جهل منتشر می‏شوند و مردم هم از نادرست بودن آنها اطلاع نداشته باشند، موجب انحراف جامعه می‏شوند.

 

آیت‏ الله نورمفیدی با اشاره به شرایط حساس جهان اسلام خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، رسانه‏ها در یک نظام اسلامی و عادلانه، وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارند.

 

نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان با اشاره به خطبه 216 آن حضرت در نهج ‏البلاغه تصریح کرد: طبق فرمایش ایشان حرف حق را بگویید، کسی که از شنیدن حرف حق ناراحت شود عمل به آن هم برایش سخت‏تر است.

 

آیت ‏الله نورمفیدی، نقد را عملی برای سالم‏سازی و پاکسازی جامعه تعریف و تاکید کرد: نقاد غیر از این نباید هدفی داشته باشد، چراکه نقد سالم به صلاح کشور و ملت است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که صداقت به عنوان یک اصل مهم و اساسی باعث جلب هر چه بیشتر اعتماد عمومی می شود، گفت: امروز دنیا تشنه صداقت است و اگر بتوانیم صادقانه، واقع بینانه و درست وارد عرصه شویم، بر امپریالیسم رسانه ای غرب نیز پیروز خواهیم شد.

 

آیت الله نورمفیدی با یادآوری این که جلب اعتماد در عرصه بین المللی ما را در عرصه های مختلف به پیروزی خواهد رساند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با تقویت اعتماد عمومی در داخل آن را به بیرون مرزها نیز تعمیم دهیم و دنیا را متوجه این موضوع کنیم که راستگو بوده و دنبال شایعه پراکنی نیستیم.

 

امام جمعه گرگان افزود: گاهی اوقات در برخی رسانه ها موضوعات بی پایه و اساس مطرح می شود، اگر مردم از یک رسانه یک بار دروغ بشنوند، اعتمادشان سلب می شود بنابراین مهم ترین وظیفه خبرنگاران صداقت است.

 

آیت الله نورمفیدی ابراز داشت: با برنامه ریزی هایی که دشمن دارد نباید اجازه دهیم ذهنیت مردم به سمت اخبار و رسانه های بیگانه برود. امروز دنیا در کنار جنگ نظامی و اقتصادی در عرصه خبر نیز جنگ خبری به راه انداخته است و بدون شک با امکانات زیادی که در اختیار دارند نمی توانیم به راحتی در برابر آنها مقاومت و ایستادگی کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: کشورهای غربی و به ویژه دشمنان ما سعی دارند با ابزار و اثاثیه ای که در اختیار دارند همه دنیا را تحت پوشش رسانه ای خود بگیرند و مردم ما را نیز به سمت و سوی مورد نظرشان سوق دهند و در این عرصه با انعکاس اخبار صحیح می توانیم توطئه ها را خنثی کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که آنچه برای مراکز خبری ما نیاز است صداقت در گفتار و افزایش اعتماد ملی و عمومی است، اظهار امیدواری کرد با داشتن صداقت در همه صحنه های جهانی بر دشمنان عرصه خبری پیروز شویم./1318پ202/ب1

ارسال نظرات