۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۱۵۴۴۲
آیت الله مهمان نواز:

لبه تیز تمامی برنامه های دشمنان به سمت ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان اسلام افرادی آگاه و با برنامه هستند که برای فساد انگیزی در بین مسلمانان نقشه کشیده اند و لبه تیز تمامی برنامه های آنها هم به سمت ایران اسلامی است.
ديدار آيت الله مهمان نواز با رييس دانشگاه فرهنگيان كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری ظهر چهارشنبه در دیدار با محمود مهرمحمدی، رییس دانشگاه فرهنگیان کشور، با اشاره به نقش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در تربیت فرزندان ایران اسلامی، اظهار داشت: تربیت انسان ها نیازمند معلمانی دلسوز و مؤمن است چرا که اگر تربیت و پرورش نسل های جدید از سوی انسان های دین مدار صورت نگیرد؛ نتیجه آن همین فاجعه و انسان کشی فعلی می شود که اکنون در برخی از مناطق جهان در حال روی دادن است.

 

وی اضافه کرد: اگر معلمان و اساتید کشور تقوا و دین باوری نداشته باشند؛ زمینه برای روی دادن جنایت های بی شماری فراهم می شود همان گونه که اکنون در برخی از کشورهای جهان از جمله فلسطین، سوریه و عراق شاهد نسل کشی زنان و کودکان بی گناه از سوی شماری از کسانی هستیم که تربیت انسانی درستی نشده اند.

 

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر این که دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور باید مسائل اعتقادی، اخلاقی و مذهبی را در بین دانشجویان تقویت کنند چرا که این مسائل در همه ابعاد زندگی آنها مؤثر است، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی دری را به سوی متولیان و مدیران کشور باز کرده تا جامعه ایران را بر اساس تربیت و بینش اسلامی توسعه دهند.

 

وی اظهار داشت: باید مسؤولان و متولیان فرهنگی جامعه آینده نگری خود را افزایش داده و برای رسیدن به حیات طیبه مورد نظر اسلام، همان مسائلی که انبیا و مرسلین و ائمه معصوم(ع) مطرح می کردند را در جامعه مطرح و تقویت کنند.

 

به گفته امام جمعه سابق بجنورد باید در این جهان پرغوغا و پرمسأله که بین افراد و مسائل انسانی و الهی فاصله افتاده است؛ توجه داشته باشیم چراغ روشنگر اسلام خاموش نشود.

 

وی تصریح کرد: البته در طول 35 سال گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این زمینه تحول شگرفی روی داده و خداوند عنایت های فراوانی به ملت اسلامی داشته است؛ هر چند که این موفقیت ها با برخی ناراحتی ها و دشواری ها توأم بوده اما باید توجه داشت که برای رسیدن به قله باید زحمت و مشقت کشید.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان این که اما با این وجود هنوز جهان آلوده است و این آلودگی نیز روز به روز افزایش می یابد، اضافه کرد: دیده می شود حتی ملت هایی که به پا خاسته اند و با تأثیر از انقلاب اسلامی ایران، رویه ای دینی را برای زندگی اجتماعی و سیاسی خود برگزیده اند؛ هنوز نسبت به مسائل ابتدایی اسلام آشنایی کافی ندارند.

 

به گفته وی بسیاری از مسلمانان کشورهای اسلامی هنوز در مورد مسائلی از جمله عفت، تقوا، نقش ایمان در زندگی، یقین و ... اطلاعات و اعتقاد کافی ندارند و نمی دانند که دین اسلام دینی سازنده و کامل در تمامی ابعاد زندگی انسان است.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: باید سعی کنیم در این دنیای پرمسأله اسلام را درس آموزنده و حلال مسائل و مشکلات موجود قرار دهیم چرا که تنها راه و گریزگاه موجود؛ اسلام بوده و سایر راه ها یا بسته است و یا به ناکجا آباد ختم می شود.

 

وی در ادامه با بیان این که در این مسیر دشمنان اسلام نیز بیکار نمی ایستند بلکه از هر فرصت و امکانی برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان استفاده می کنند، اضافه کرد: دشمنان اسلام افرادی آگاه و با برنامه هستند که برای فسادانگیزی در بین مسلمانان نقشه کشیده اند و لبه تیز تمامی برنامه های آنها هم به سمت ایران اسلامی است.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر هوشیاری بیشتر در برابر نقشه های دشمنان، از مسؤولان و مدیران کشور خواست تا با سرمایه گذاری در مسیر تربیت اسلامی نسل های جدید، آینده نظام اسلامی را تضمین کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات