۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۱۵۲۶۸
رییس کانون های فرهنگی هنری مساجداصفهان خبر داد؛

ارائه الگوی موفق قرآنی در همایش تکریم خادمان طرح "تلاوت نور" اصفهان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام معتمدی گفت: همایش تکریم خادمان طرح "تلاوت نور" اصفهان با حضور دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.
حجت الاسلام معتمدي

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان گفت: بی تردید یکی از موفق ترین و گسترده ترین برنامه های قرآنی که طی دهه اخیر در سطح کشور به اجرا درآمده است، طرح تلاوت نور یا همان طرح قرائت قرآن کریم بعد از اقامه نماز در مساجد است که از ماندگارترین طرح ها و در عین حال با استقبال عموم مردم و حتی سازمان ها و نهادهای دولتی غیر دولتی همراه بوده به طوری که در نمازخانه و مساجد بسیاری از اداره ها، مدارس، دانشگاه ها و حتی زندان ها شاهد اجرای آن هستیم.

 

وی ادامه داد: نشر و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، فراگیری و آموزش غیر مستقیم صحیح خوانی و ترتیل خوانی قرآن در مساجد کشور، جذب هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان و جوانان به سه رکن مسجد، نماز و قرآن، الگوسازی از قاریان نوجوان و جوان و ایجاد زمینه و انگیزه برای افراد مستعد و علاقه مند برای یادگیری تخصصی علوم قرآنی از اهداف اجرای طرح تلاوت نور است.

 

حجت الاسلام معتمدی افزود: بی شک حضور ائمه جماعات، اساتید، قاریان، مدیران مسؤول و مربیان قرآنی کانون های تخصصی قرآن، خانه‌های نور و صاحب نظران در همایش تکریم خادمین طرح تلاوت نور علاوه بر قدردانی از تلاشگران عرصه فعالیت های قرآنی مساجد، می‌تواند افق جدیدی از فعالیت‌های آتی قرآنی مساجد را ترسیم و مساجد را در الگوسازی و پیشبرد اهداف قرآنی یاری کند.

 

وی گفت: از حدود پنج هزار مسجد استان اصفهان بالغ بر سه هزار مسجد مجری طرح تلاوت روزانه قرآن کریم هستند که از این تعداد بیش از یک هزار و 600مسجد دارای کانون فرهنگی هنری بوده و از میان این کانون ها تعداد 90 کانون در قالب خانه های نور به طور ویژه فعالیت های قرآنی دارند.

 

حجت الاسلام معتمدی از برگزاری همایش تکریم خادمان طرح "تلاوت نور" در روز پنجشنبه"16 مرداد" در سالن اجتماعات موسسه اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: در این همایش که با حضور حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار می شود، از مربیان، قاریان و ائمه جماعات تقدیر می شود.

 

وی از حضور قاسمعلی عمادی،‌ مربی موفق قرآنی در این همایش خبر داد و افزود: وی ‌بیش از 10 سال سابقه قرآنی و مربی روخوانی و روانخوانی و تجوید و مفاهیم، چهار سال مدیرعامل موسسه مهد قرآن کریم خمینی شهر و 6 سال عضو هیئت مدیره آن را در کارنامه خود دارد و تاکنون، ‌موفق به برگزاری چهار دوره آموزش قرآن ویژه بزرگسالان و افراد کم سواد شده است.

رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: به منظور انس بیشتر با قرآن کریم و بهره گیری از آیات الهی در این همایش جعفر فردی، نفر برتر مسابقات بین المللی قرآن در سال 93 به تلاوت آیات نورانی قرآن کریم می پردازد تا روح معنویت بیش از بیش بر همایش حاکم شود.

 

وی افزود: پخش کلیپ مقام معظم رهبری در حوزه قرآن و تلاوت نور و اجرای تواشیح یکی از گروه های ممتاز سلام، بصائر و اصفهان از دیگر برنامه های این همایش است./1305/ت302/ب

ارسال نظرات