۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۱۴۷۰۵
آیت‌الله کعبی:

آیت‌الله شب زنده‌دار هیچ گونه تعلق خاطر و وابستگی به دنیا نداشت

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پایبندی و وفاداری به نهضت امام راحل را شخصیت انقلابی آیت‌الله شب زنده‌دار معرفی کرد و گفت: ایشان از ابتدای نهضت امام امت حضور داشته و تا پایان عمر به آن پایبند و وفادار بود.
آيت الله کعبي

آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله حاج شیخ حسین شب زنده‌دار که عصر امروز، پنجم مردادماه سال 93 در قم برگزار ،در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به بررسی شخصیت علمی، اخلاقی و انقلابی آن مرحوم پرداخت.

 

وی گفت: آیت‌الله شب زنده‌دار در ابعاد علمی، زهد، تقوا، اخلاق و روحیه انقلابی در حوزه‌ علمیه قم شاخص و برجسته بود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که آیت‌الله شب زنده‌دار در محضر بزرگان و اساتیدی همچون امام راحل، آیت‌الله بروجردی و علامه طباطبایی شاگردی کرده‌ بود، اظهار داشت: همچنین آیت‌الله شب زنده‌دار بیش از 50 سال در حوزه علمیه قم دروس سطوح عالی همانند درس تفسیر، اخلاق، فقه، اصول و معارف اهل‌بیت(ع) را تدریس کرد.

 

آیت‌الله کعبی تلاش بی وقفه در عرصه تبلیغ معارف دین را از جمله ویژگی‌های بارز مرحوم شب‌زنده‌دار دانست و بیان داشت: ایشان از نظر اخلاق شخصیت برجسته‌ و مربی بود که هیچ‌گاه تعلق خاطر و وابستگی به دنیا نداشت.

 

وی تصریح کرد: آیت‌الله شب زنده‌دار تا آخر عمرشان در یک خانه کوچک و محقری زندگی کرده و هیچ‌گاه به دنبال تجملات نرفت.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پایبندی و وفاداری به نهضت امام راحل را شخصیت انقلابی آیت‌الله شب زنده‌دار معرفی کرد و تأکید کرد: ایشان از ابتدای نهضت امام امت حضور داشته و تا پایان عمر به آن پایبند و وفادار بود.

 

وی یادآور شد: مرحوم آیت‌الله شب‌زنده‌دار شاگردان برجسته زیادی و ارزنده‌ای را تقدیم نظام و انقلاب کرد که از جمله می‌توان فرزندشان و آقای اسلامیان عضو مجلس خبرگان رهبری را نام برد.

 

آیت‌الله کعبی در پایان سخنانش مرحوم آیت الله شب زنده‌دار را شخصیت ارزشمند و الگوی مناسب در زمینه اخلاق، علم، معرفت و روحیه انقلابی برای طلاب معرفی کرد./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات