۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۱۲۴۴۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

غفلت سبب هبوط انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که غفلت سراشیبی است که باعث سقوط و هبوط آدمی می شود، گفت: غفلت انسان را به تکذیب آیات کشانده و او را جهنمی می کند.
آيت الله کازروني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی با اشاره به آیاتی از سوره اعراف به تبیین آثار غفلت پرداخت و افزود: غفلت سراشیبی است که باعث سقوط و هبوط آدمی می شود، آدم را به تکذیب آیات می کشاند و او را اهل جهنم می کند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به سوره اعراف آیات و نشانه های روی زمین برای کسانی که تکبر می ورزند، برداشته می شود، اگر مسیر رشد و خیر را ببینند به عنوان مقصد انتخاب نمی کنند بلکه مسیر ظلالت و گمراهی را انتخاب می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین کازرونی افزود: کسانی که آیات خداوند را تکذیب می کنند، به آن ها ایمان نیاوردند، لقاء آخرت و دیدار با خداوند را تکذیب می کنند اهل غفلت هستند که اعمال آن ها هبط است و چیزی از خیر برای آن ها باقی نمی ماند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی عنوان کرد: پیچیدگی های طبیعت، ترکیبات درون خون، نظم حاکم بر عالم هستی و پیش بینی خسوف حتی تا 500 سال آینده همه نشانه های وجود خداوند است که اگر انسان دل داشته باشد، چشم بصیرت داشته باشد، به خداوند ایمان می آورد.

 

وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) ادامه داد: دنیا پشت کرده و آخرت رو کرده است؛ دنیا فرزند خودش را دارد و هم آخرت فرزند خودش را؛ اگر می توانید فرزند آخرت باشید نه فرزند ذنیا.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با اشاره به روایتی از پیامبر به بیان ویژگی های ابناء آخرت پرداخت و افزود: اهل حیا، زیرک، منفعت رسان برای مردم، اهل محاسبه خودشان، اهل گریه و تضرع، قلب شان اهل یاد خدا است و مردم از اهل آخرت راحت اند، اهل غفلت نیستند، در نعمات ها حمد خدا و پس از استفاده از نعمات شکر خدا را می کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سخن آن ها نزد خداوند شنیده می شود، همیشه اهل دعا هستند، خداوند دوست دارد سخن آن ها را بشنود./9312/پ202/ب4

ارسال نظرات