۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۱۱۱۳۹

ویژه برنامه‌های شبکه سهند در ماه مبارک رمضان اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برنامه های ویژه ای را برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده است.
شبکه سهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، شبکه استانی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برنامه هایی را برای مخاطبان برنامه ریزی و پیش بینی کرده که هدف تمامی این برنامه ها فراهم کردن زمینه استفاده معنوی و بهره مندی بیشتر روزه داران از فیوضات ماه مبارک رمضان است.

 


ویژه برنامه اوباشدانلیق( اذان گاهی صبح ) هر روز به صورت زنده به مدت 90 دقیقه، ویژه برنامه افطارلیق(اذان گاهی عصر) هر روز به صورت زنده به مدت 90 دقیقه، ترتیل خوانی قرآن کریم هر روز یک جزء بعد از اذان صبح و مناجات از جمله برنامه های شبکه سهند خواهد بود.

 


همچنین ویژه برنامه شبهای قدر هر برنامه 210 دقیقه، ویژه برنامه سالروز شهادت حضرت امام علی(ع) به مدت 180 دقیقه، ویژه برنامه روز قدس  به مدت 240 دقیقه، تهیه و پخش ویژه برنامه عید سعید فطر به مدت 180 دقیقه، پرداخت در تمامی برنامه های روتین به تناسب موضوع و ساختار برنامه، تهیه و پخش گزارش از مساجد، پرداخت به مباحث اخلاقی، بیان احکام روزه، مناجات‌خوانی و ادعیه نیز جزو برنامه های ماه رمضان در شبکه سهند است.

 


وصیت‌نامه شهدا و بزرگان، ارتباط تلفنی با اساتید اخلاق و ائمه جمعه، پخش دعاهای کودکانه، پخش فرازهایی از دعاهای ابوحمزه ثمالی و مناجات‌خوانی، پخش نمایش های رادیویی متناسب با موضوع روز، پرداخت به موضوع سبک زندگی اسلامی، پخش داستان های قرآنی و دینی و آشنایی مخاطبان با مفاهیم قرآنی و ایجاد نشاط معنوی از برنامه های شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی در ماه مبارک رمضان خواهد بود.   

 


بنابر این گزارش، تهیه و پخش ویژه برنامه برکت سفره سی( ویژه افطار ) هر روز به مدت 90 دقیقه، تهیه و پخش ویژه برنامه سحری هر روز به مدت 70 دقیقه، پخش زنده ترتیل قرآن کریم از مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره)، ویژه برنامه سلسبیل ویژه اذان گاهی ظهر هر روز به مدت 40 دقیقه، سخنرانی مذهبی، پخش زنده مراسم شبهای قدر، پخش دوبله سریال امام علی(ع) به زبان محلی در 22 قسمت، سریال دزد و پلیس، تقویم و غیرت با موضوع عملیات در رمضان نیز در برنامه های ماه رمضان است.

 


پخش برنامه های استقبال از ماه رمضان با عنوان های پنجره و رمضان در آذربایجان، پخش سریال 6 قسمتی حالت سوم ویژه شبهای قدر و پخش فیلم و انیمیشن متناسب با موضوع، تفسیر های کوتاه از موضوعات اخلاقی و دینی با حضور کارشناسان معارف، تهیه گزارش های اجتماعی از آداب و فرهنگ رمضان درآذربایجان شرقی، پرداخت به موضوعاتی چون تغذیه در رمضان، مباحث شرعی و اخلاقی، پخش تواشیح، اجرای مسابقه، حدیث و پیام سحر از برنامه های شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ماه مبارک رمضان است.

 


تهیه و پخش گزارش از استقبال مردم از ماه رمضان، آماده سازی و غبار روبی مساجد، تهیه گزارش از نمایشگاه ضیافت، کنترل بازار و مایحتاج عمومی، تهیه گزارش از برنامه های قرآنی، ترغیب مردم برای کمک به زندانیان مالی، پوشش خبری مراسم جشن گلریزان، پوشش تصویری سفره های افطاری در مناطق مختلف استان، پخش اطلاعیه های مربوط به ماه مبارک رمضان، پوشش خبری نماز عید سعید فطر و.... نیز از برنامه های پیش بینی شده در معاونت اطلاعات و اخبار در ماه مبارک رمضان است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات