۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۳۶۳
استاندار فارس:

فعالیت‌های فرهنگی همراه با اخلاص باشد/ مبلغان متخصص به شبهات پاسخ دهند

خبرگزاری رسا ـ استاندار فارس، گفت: اگر بخواهیم با ماشین،‌ ساختمان، سازمان، کارمند و مانند آن به جنگ نرم برویم موفق نخواهیم شد، اسلام و تشیع با ماشین و مانند آن به دست ما نرسیده است، ارتباط با مردم، ‌اخلاص در کار راه خروج از بن‌بست‌ها را فراهم می‌کند و اگر تقوا پیشه کنیم همان‌گونه که در جنگ پیروز شدیم همین جا هم پیروز می‌شویم.
سيد محمد احمدي، استاندار فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز،‌ سید محمد احمدی،‌ استاندار فارس، در دیدار مدیران تبلیغات اسلامی استان فارس، که به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی و تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز در استانداری فارس برگزار شد، گفت: فعالیت در عرصه فرهنگی بسیار سخت و مشکل است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما در معرض شبیخون فرهنگی دشمن هستیم،‌ دشمنی که هشت سال با تمام توان و ابزار پیشرفته جنگی به ما هجوم آورد و ما دفاع مظلومانه ولی قدرتمندانه‌ای کردیم.

 

فعالیت فرهنگی همراه با اخلاص و تقوا باشد

 

وی در ادامه افزود: دشمنان ما راضی نمی‌شوند مگر این که ما با آن‌ها هم نوا و همراه شویم و دست از شعار، حرکت و راهمان برداریم، از این‌رو به طور طبیعی حمله گسترده‌ای در جبهه جنگ نرم‌ شروع کرده‌اند.

 

احمدی بیان داشت: اگر بخواهیم با ماشین،‌ ساختمان، سازمان، کارمند و  مانند آن به جنگ نرم برویم موفق نخواهیم شد، اسلام و تشیع با  ماشین و مانند آن به دست ما نرسیده است، ارتباط با مردم، ‌اخلاص در کار راه خروج از بن‌بست‌ها را فراهم می‌کند و اگر تقوا پیشه کنیم همان‌گونه که در جنگ پیروز شدیم همین جا هم پیروز می‌شویم.

 

وی خاطر نشان کرد: در قدیم یک روحانی به حدی تأثیرگذار بوده است که پس از سالیان سال آثار کارش باقی مانده است، ماندگاری و تأثیر کار ما نسبت به گذشتگان به این دلیل که به دنبال بوروکراسی، ماشین، ساختمان و مانند آن رفته‌ایم کمتر شده است.

 

استاندار فارس با بیان این که در بخش فرهنگ بسیار ضربه‌پذیر هستیم یادآور شد: از این‌رو مقام معظم رهبری امسال را با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی» نام‌گذاری کردند.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با دستور ایجاد سازمان تبلیغات اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بی‌نظمی در عرصه تبلیغ دینی پایان دادند و این‌گونه فعالیت‌ها را منسجم و نظم پذیر کردند.

 

احمدی با تأکید بر هماهنگی میان ادارات تبلیغات اسلامی و فرمانداری‌ها تأکید کرد: سایت‌های فراوان و شبکه‌های ماهواره‌ای با طرح شبهات و توهین به مقدسات شیعه،‌ مراجع تقلید و اهل سنت درصدد اختلاف پراکنی و ایجاد دشمنی هستند.

 

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های مردم، طلاب و روحانیان متخصص به شبهات مطرح در اینترنت، ماهواره‌ها و دیگر تبلیغات دشمنان پاسخ داده شود.

 

استاندار فارس در پایان گفت: با استفاده از تاریخ زندگی ائمه اطهار(ع) جذابیت‌های دین و سیره سیاسی،‌ فرهنگی و اقتصادی ائمه هدات برای مردم تشریح و تبیین شود./919/پ202/ب4

ارسال نظرات