۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۰۷۹۶۷
آیت الله طبرسی:

تقویت جایگاه مساجد زمینه ساز احیاء و تقویت روح تفکر اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، احیاء و تقویت روح تفکر و اندیشه های اسلامی را در گرو تقویت جایگاه مساجد دانست و گفت: مساجد بهترین پایگاه برای مقابله با هجمه های سازمان یافته فرهنگی دشمنان است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) ساری بر ضرورت حضور دائمی روحانی امام جماعت در مساجد تأکید کرد و گفت: باید علاوه اقامه نماز جماعت برنامه های دینی و فرهنگی در دستور کار روحانی امام جماعت مساجد قرار گیرد.

 

وی، مساجد را مناسب ترین مکان برای احیاء و تقویت روح تفکر و اندیشه های اسلامی، کانون نشر معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) و مرکز گسترش فعالیت های علمی و فرهنگی در سطح جامعه دانست و گفت: تقویت جایگاه مساجد در نظام اسلامی موجب تحکیم باورهای دینی در جامعه خواهد شد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که فضای مساجد باید به گونه ای باشد که زمینه حضور بیشتر مردم به ویژه نسل جوان را فراهم کند، تصریح کرد: برگزاری منظم نماز جماعت، نظافت، برنامه های دینی و فرهنگی و حضور روحانی می تواند سبب استقبال بیشتر مردم برای حضور در مسجد شود.

 

آیت الله طبرسی با تأکید براین که ضرورت احیای مسجد بیش از هر زمان دیگر احساس می شود و مساجد باید به بهترین نحو نقش انقلابی خود را انجام دهند، خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی و آموزه های دینی با ارائه کارکردهای گوناگون می توانند نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا کنند و قابلیت مذهب و نهادهای مذهبی را به نمایش بگذارند.

 

امام جمعه ساری با تأکید بر فراهم کردن زمینه حضور جوانان در مساجد، گفت: متولیان اداره مساجد باید با برنامه ریزی مناسب در جذب جوانان به این پایگاه دینی تلاش بیشتری داشته باشند.

 

آیت الله طبرسی مساجد را بهترین سنگر برای مقابله با فتنه گری های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: امروز مساجد نقش مهمی در خنثی کردن توطئه های نرم دشمنان بر عهده دارند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به تلاش گسترده دشمنان در جهت تضعیف باورهای دینی مردم به ویژه نسل جوان کشورمان، گفت: هزاران شبکه ماهواره ای و پایگاه های اینترنتی به صورت شبانه روزی وظیفه تخریب افکار اندیشه های جوانان کشورمان را بر عهده دارند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که مسجد امام سجاد(ع) ساری از قدیمی ترین مساجد مرکز استان محسوب می شود که در مرکز شهر قرار دارد، گفت: توسعه و گسترش فعالیت های دینی و فرهنگی در این مسجد یک ضرورت است که باید پیگیری شود.

 

گفتنی است، در این مراسم از تلاش های حجت الاسلام علیزاده امام جماعت سابق قدرانی و حجت الاسلام حمزه صادقی به سمت امام جماعت جدید مسجد سجاد(ع) ساری معرفی شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات