۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۰۷۳۴۲
استاد حوزه علمیه آمل:

فرهنگ غربی بنیان های خانواده ایرانی را هدف قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که متأسفانه سبک زندگی مردم و بنیان خانواده ایرانی مورد هجوم تفکر و ارزش‌های غربی قرار گرفته است، گفت: نوع و روش سبک زندگی در بنیان خانواده‌ها بسیار تأثیرگذار است که از این رو تعیین و ترویج سبک درست می تواند سبب تحکیم پایه‌های خانواده ایرانی شود.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی غفاری، استاد حوزه علمیه  و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل پیش از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان آمل در خصوص توجه به فرهنگ در نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری، گفت:‌ برای آبادانی دنیا و آخرت چاره ای جز توجه به فرهنگ نداریم و فرهنگ زیربنا و بستر همه بنیان های حیات است.

 

وی  با بیان این که نحوه شکل گیری فرهنگ بسیار مهم است، عنوان کرد: اگر شالوده های فرهنگ بر مبنای آموزه های دینی و بومی باشد سرنوشت ما از وقتی که بر اساس آموزهای عاریتی و وارداتی فرهنگ خود را بسازیم متفاوت خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه  و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، افزود: در زمینه تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، موضوع پیوستگی اقتصاد و فرهنگ حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام غفاری، ادامه داد: اگر سبک زندگی را بر اساس الگوی سبک و سیره ائمه اطهار و معصومان پیش ببریم به طور حتم این موضوع منطبق بر خواسته های درونی ملت ایران است و از طرف دیگر در جایی که یک الگو به ملتی منطبق نیست غفلت مسؤولان موجب می شود که آن الگو در صدر جامعه قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه آمل بر لزوم مبارزه با تهاجم فرهنگی از سوی مسؤولان فرهنگی کشور تأکید کرد و گفت: به یقین مهم ترین اولویت کشور در شرایط کنونی حوزه فرهنگ بوده به طوری که بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب لازمه بهبود اقتصاد، توجه به فرهنگ کشور است.

 

امام جمعه امام زاده عبدالله(ع) آمل با بیان این که متأسفانه سبک زندگی مردم و بنیان خانواده ایرانی مورد هجوم تفکر و ارزش‌های غربی قرار گرفته است، افزود: نوع و روش سبک زندگی در بنیان خانواده‌ها بسیار تأثیرگذار است که از این رو تعیین و ترویج سبک درست می تواند سبب تحکیم پایه‌های خانواده ایرانی شود.

 

وی با اشاره به این که نهاد فرهنگی و فرهنگ سازی نیازمند بودجه است، بیان داشت: متأسفانه درچند سال اخیر از سوی مسؤولان برای انجام کارهای فرهنگی بودجه کافی درنظر گرفته نمی شود که نباید به این صورت باشد.

 

استاد حوزه علمیه  و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، گفت: غفلت از فرهنگ، غفلت از اهداف و ارزشی است که انقلاب اسلامی برای آن تکوین یافته است.

 

حجت الاسلام غفاری در پایان، تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی یک انقلاب سیاسی و اقتصادی نباشد که البته انقلاب در این زمینه‌ها نیز بوده، باید گفت که انقلاب اسلامی ما از افق فرهنگ به وجود آمده است./1314/پ202/ب

ارسال نظرات