۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۰۶۷۲۶
حجت الاسلام جابریان:

خاطرات آزادگان درس های عزت برای ملت ایران هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جابریان با بیان این که کتاب «زندان الرشید» صفحاتی درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: آزادگان متعلق به همه ملت ایران هستند و باید خاطرات خود را به عنوان درس های عزت بخش، در اختیار دیگران قرار دهند.
حجت الاسلام جابريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال جابریان، استاد حوزه و دانشگاه و از جانبازان آزاده ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب زندان الرشید با بیان این که سخن گفتن از درد و رنج آزادگان در زندان های بعث سخت و دشوار است، اظهار داشت: آزادگان برای شرافت ایران روزی صدها بار شهید می شدند.

وی با بیان این که کتاب زندان الرشید صفحاتی درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: آزادگان متعلق به همه ملت ایران هستند و باید خاطرات خود را به عنوان درس های عزت بخش در اختیار دیگران قرار دهند.

حجت الاسلام جابریان که سابقه اسارت در اردوگاه موصل عراق را دارد به نقل خاطره ای از دوران جنگ و عملیات خیبر پرداخت و گفت: عملیات خیبر نخستین عملیاتی بود که در آن بمباران شیمیایی صورت گرفت.

وی با بیان این که در عملیات خیبر اسرای ایران در خاک عراق به اسارت در آمدند اظهار داشت: عملیات خیبر از سه محور انجام شد و از موفق ترین عملیات ها بود.

حجت الاسلام جابریان به حضور برخی از سربازان عراقی در جنگ هشت ساله در دفاع از ایران اشاره کرد و گفت: عراقیانی بودند که در دفاع از امام خمینی(ره) در برابر رژیم بعث ایستادند و با شعار جانم فدای خمینی اعدام شدند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان به نقل خاطره ای از زندان های بعث پرداخت و افزود: یک روز در زندان تمامی آزادگان را به حیاط بردند و برای آن ها فیلمی را پخش کردند که در آن نشان داده می شد که در حیاط یکی از زندان های ایران، سربازی عراقی را به بدترین شکل شکنجه می کنند.

حجت الاسلام جابریان در ادامه افزود: نیروهای بعث می خواستند از این اقدام نهایت بهره بردای را کنند و اقدام به شکنجه، آزار و اذیت رزمندگان اسلام کنند اما رزمندگان با درایت و حمایت از امام خمینی(ره) و اسلام این توطئه دشمنان را خنثی کردند./9464/پ203/غ

ارسال نظرات