۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۲۰۵۴۶۳
آیت الله نظری:

مسؤولان از ظرفیت های کشور در جهت خدمت صادقانه به مردم بهره گیرند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که ایران اسلامی از ظرفیت های خدادادی گسترده ای برخوردار است، افزود: اگر از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در کشور به خوبی در جهت رفع مشکلات مردم و خیررسانی بهره گرفته شود به حتم شاهد کاهش بسیاری از مشکلات کشور خواهیم بود.
ديدار استاندار با آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، استاندار و جمعی از معاونان استانداری مازندران شنبه شب با آیت الله نظری خادم الشریعه دیدار و گفت وگو کردند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در این دیدار با تبریک ماه رجب بر بهره گیری معنوی از این ماه ارزشمند تأکید کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه مازندران در پاسداشت اعیاد و مناسبت های عزا در ماه های سال اشاره کرد و گفت: استان مازندران به ویژه ساری از جمله شهرهای کشور است که اعیاد و شهادت ها را با شکوه و عظمت خاصی برگزار می کند و این نشان دهنده عمق دینمداری مردم استان است.

 

استاد درس خارج فقه واصول حوزه با بیان این که مازندران سبق تشیع دارد، ادامه داد: دیار طبرستان از جمله نخستین مناطقی بود که اسلام ناب شیعی را پذیرفتند و شیعه علوی از این استان شکل گرفت.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که مردم دیار طبرستان زودتر از مناطق دیگر ولایت امیرالمؤمنین(ع) را پذیرفتند و شیعه شدند، تصریح کرد: حضور مردم مازندران در همه صحنه ها همواره پر رنگ و اثرگذار تر بوده است.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: نهج البلاغه به عنوان کتابی ارزشمند که دنیا را نورانی می کند سرشار از قوانین، اخلاق و قواعد ارزشمند است، اما متأسفانه شاهد هستیم عده ای در تاریخ اسلام در انتخاب احسن دچار تردید شدند و مسیر اشتباه را در پیش گرفتند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که نهج البلاغه نمونه ای علمی در جهان است، گفت: این کتاب با ارزش سرشار از اخلاق و قواعد علمی است که در همه دوران ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت خدمت بی منت و صادقانه از سوی مسؤولان به مردم تأکید کرد و گفت: مسؤولان باید از فرصت به وجود آمده در جهت خدمت و خیر رسانی به عموم جامعه بهره گیرند.

 

وی با تأکید براین که خدمت به مردم بالاترین عبادت است، افزود: انسان باید تا زمانی که در قید حیات است در مسیر خیر و خدمت به مردم گام بردارد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از نحوه آشنایی خود با امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: زمان آشنایی بنده با امام راحل به دوران قبل از آغاز نهضت انقلاب باز می گردد و ایشان در آن دوره که حتی مسؤولان وقت نیز خبری از مردم نمی گرفتند به فکر معاش مردم بودند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که ایران اسلامی از ظرفیت های خدادادی گسترده ای برخوردار است، افزود: اگر از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در کشور به خوبی در جهت رفع مشکلات مردم و خیررسانی بهره گرفته شود به حتم شاهد کاهش بسیاری از مشکلات کشور خواهیم بود.

 

وی با تأکید براین که اساس کار بشر باید بر مبنای تفاهم باشد، گفت: متأسفانه بشریت در تاریخ مسیر دیگری را در پیش گرفته است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که بشریت تا در زمانی که حیات دارد باید مسیر خیر و خدمت را دنبال کند، خاطرنشان کرد: نام نیک تنها سرمایه ای است که برای انسان باقی خواهد ماند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که بشریت باید خیر بخواهد و همه اعضاء و جوارح خود را نیز در مسیر خیر بخواهد، گفت: اگر خیر و نیکی در همه سطوح جامعه ساری و جاری باشد به حتم بسیاری از مشکلات جامعه ما کاسته خواهد شد.

 

وی با قبیح دانستن غیبت و تهمت در جامعه تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از مفاسدی که در جامعه روی می دهد ناشی همین دو رذیله اخلاقی است.

 

استاد درس خارج فقه واصول حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله تربیت انسانی اشاره کرد و با بیان این که موضوع تربیت در شکل دهی شخصیت یک فرد بسیار اثرگذار خواهد بود، گفت: خانواده، معلم، همنشین، انجمن های مذهبی، اجتماعات و حکومت شش عامل مهم در تربیت هر فرد هستند که با هم می توانند در جهت پرورش و تربیت مثبت فرد اثرگذار باشند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که کمال بشر در این است که جنبه رفعی داشته باشد نه جنبه دفعی، خاطرنشان کرد: در این میان مهم ترین مسأله ای که بشریت باید دنبال کند خیرخواهی است و صلاح بشر در این است که به دنبال خیر برود و از هر گونه خطا و زشتی دوری کند./950/پ202/ب

ارسال نظرات