۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۰۵۰۸۱
آیت الله دری نجف آبادی در همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین:

مدیریت جهادی فساد ستیز است/ با تن پروری نمی توان به موفقیت دست یافت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک، با تاکید بر این که با تن پروری، تنبلی و سستی و اسراف و تبذیر نمی توان به موفقیت دست یافت، گفت: در زمینه اقتصاد باید در سه محور تولید، توزیع و مصرف با استراتژی و راهبرد مناسب حرکت کنیم.
آيت الله دري نجف آبادي همايش بزم انديشه - حماسه اقتصادي، اقتصاد مقاومتي حجت الاسلام و المسلمين قربانعلي دري نجف آبادي نشست مقدماتي همايش اقتصاد مقاومتي از منظر دين نشست مقدماتي همايش اقتصاد مقاومتي از منظر دين
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک، امروز در همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی نباید در حد شعار باقی بماند، گفت: به برکت انقلاب اسلامی فرصت گرانبهایی برای روحانیت و حوزه های علمیه ایجاد شده که اگر قدر ندانیم فرصت ها از دست خواهد رفت و دچار خسران خواهیم شد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که ما بر اساس افق سند چشم انداز باید کشور ایران را به عنوان کشور برتر منطقه تبدیل کنیم، گفت: نظام ما باید به الگویی کارآمد و مؤثر برای کشورهای منطقه تبدیل شود و تحقق این مهم با تلاش مضاعف، عزم ملی و مدیریت جهادی حاصل می شود.
 
وی با تاکید بر این که با تن پروری، تنبلی و سستی و اسراف و تبذیر نمی توان به موفقیت دست یافت، یادآورشد: ما مبانی غنی دینی را در اختیار داریم و این امتیازی برای کشور ما است، منتهی باید با مجاهدت علمی، نظری و عملی در همه عرصه ها اهداف متعالی را محقق کنیم.
 
این استاد حوزه با اشاره به پیام نورزی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: ملت هایی که عزم و اراده دارند، ملت های موفقی هستند.
 
وی با تاکید بر این که مدیریت جهادی باید فساد ستیز و خستگی ناپذیر باشد، گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید در تمامی بخش ها و ارگان های کشور مورد توجه قرار گیرد، هزینه ها باید کم و کارآمدی حداکثری باشد.
 
نماینده ولی فقیه در اراک با تاکید بر این که باید کارآمدی نظام و ولایت فقیه و الگوی الهام بخش انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دهیم، گفت: امروز جامعه ما بیش از هر زمانی به فرهنگ دوران دفاع مقدس و کار جهادی نیازمند هستیم.
 
آیت الله دری نجف آبادی شرطی شدن به ساعت کار و امثال آن را با فرهنگ جهادی در تضاد دانست و خاطرنشان کرد: ما در زمینه اقتصاد باید در سه محور تولید، توزیع و مصرف با استراتژی و راهبرد مناسب حرکت کنیم.
 
وی با بیان این که هزینه های تولید باید به حداقل برسد، گفت: در بخش توزیع نیز باید نظام توزیع خود را متحول کنیم و نباید به بخش های توزیعی دامن بزنیم، در بخش مصرف نیز نیاز به اصلاح الگوی مصرف شدیدا احساس می شود.
 
آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر این که برای ارتقای کشور باید از فرصت ها استفاده و تهدیدات را به فرصت تبدیل و آسیب ها و چالش ها را رفع کنیم، گفت: نقش حوزه های علمیه، مراجع تقلید، علما و بویژه حوزه علمیه قم در این راستا بسیار حیاتی و راهبردی است.
 
وی گفت: قم باید به عنوان الگوی کشور از جهت عمران، توسعه و زیرساخت ها ساخته شود و از هر نظر دارای ظرفیت مناسب باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نظریه پردازی در عرصه های مختلف مورد نیاز نظام را رسالت اصلی حوزه های علمیه دانست. /924/پ202/ج
ارسال نظرات