۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۰۴۰۹۶
امام جمعه دامغان:

وحدت و مشورت دو ویژگی اصلی شورای اسلامی موفق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید از هرگونه تک‌روی و خود‌سری پرهیز کنند زیرا وحدت و مشورت دو ویژگی اصلی شورای اسلامی موفق است.
امام جمعه دامغان حجت الاسلام والمسلمين ترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان پیش از ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی شهری و روستایی شهرستان دامغان که با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار، رییس و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای دامغان، برخی از رؤسای ادارات و مدیرکل امور روستایی استانداری سمنان در محل سالن همایش‌های بهزیستی دامغان برگزار شد، اظهار داشت: مشورت و همفکری در مسیر خدمت اساس وجودی شوراهای اسلامی است.

 

وی با قدردانی از خدمات پرشمار اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان دامغان به‌ویژه شورای اسلامی این شهر تصریح کرد: آن چه موجب افزایش تعداد نفرات شوراها در دوره اخیر شده، رشد سرمایه‌گذاری فکری در این نهاد‌های متکی بر مشورت و برنامه‌ریزی است که باید در نتایج کارها و عمل شما اعضای پرتلاش شوراها تجلی یابد.

 

حجت الاسلام و‌المسلمین ترابی با تأکید بر لزوم استفاده شوراها از نظرات مردم هر شهر و روستا در عمران و آبادانی آن منطقه، افزود: افراد بومی که در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌توانند به توسعه و پیشرفت شهر و روستای خود کمک کنند را شناسایی نموده و منتظر حضور آنان نباشید، بلکه آنها را دعوت کنید یا شما به سراغ آنها بروید.

 

هیچ سرمایه گذاری بدون زیر بنای فرهنگی موفق نخواهد بود

 

امام جمعه دامغان خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهری یا روستایی بدانند هیچ یک از فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شما ثمره و ثبات پایداری نخواهد داشت مگر آنکه زیر بنای کار خود را مسائل فرهنگی قرار دهید و اصلاح و زمینه سازی را از توجه به این حوزه شروع کنید، حال آنکه فرهنگ سازی و اصلاح را باید از خودمان آغاز کنیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان تأکید کرد: نشست شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان نباید به یک بار در هر سال و به مناسبت سالروز تأسیس شوراها منحصر شود بلکه باید چندین مرحله در سال گردهم بیایید، تجربیات یکدیگر را بشنوید و برای حل مشکلات همفکری و چاره‌اندیشی کنید.

 

هر روستا باید صاحب یک سایت اطلاع رسانی شود

 

عبدالرحمان رستمیان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به موضوع اهمیت فعالیت‌های شوراهای اسلامی و دهیاران در روستاها پرداخت و گفت: باتوجه به جایگاه اطلاع رسانی در فضای مجازی در دنیای امروز تمامی روستاهای باید صاحب یک سایت اطلاع رسانی شوند، زیرا با این کار می‌تواند بهترین معرفی کننده و شناسنامه هر یک از روستاها باشد.
رستمیان با اشاره به اینکه فضای مجازی فرصتی مناسب برای شناساندن توانمندی‌ها و جاذبه‌های فراوان روستاهای شهرستان دامغان و تمامی نقاط کشور است، تصریح کرد:
ساکنان روستاها همچون شهر نشینان ما نیازمند برطرف شدن نیازهای فرهنگی خود در تمام سنین هستند، حال آنکه همواره شاهد نقص‌ها و کاستی‌های زیادی در این حوزه هستیم که با تقویت مدیریت شوراهای روستایی این نقیصه رفع می‌شود.

 

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر وجود بیش از پنج هزار روستا در سطح کشور، خاطر‌نشان کرد: شوراهای اسلامی روستایی باید بکوشند انتظارات و توقعات خود و روستائیان را از دولت واقع‌گرایانه کنند و دولتمردان نیز باید توجه کنند بر اساس آمار 30 درصد از بودجه کشور باید در روستاها هزینه شود.

 

وی با پرداختن به موضوع اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و نقش تأثیر گذار شوراهای اسلامی در موفقیت نظام اسلامی و دولت در این طرح، گفت: بی تردید انصراف حداقل یک دهک متمکن جامعه از دریافت یارانه نقدی و در نتیجه کمک سه هزار میلیارد تومانی حاصل از این انصراف به دولت می‌تواند بسیاری از کاستی‌ها را در کشور رفع کند.

 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم بدون شک با تدبیر به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها می‌پردازد، تصریح کرد: صادرات و واردات ارکان مهم اقتصاد کشور هستند و دولت باید بیش از پیش به‌سوی کاهش سیاست‌های وارداتی و توجه و تکیه بر تولیدات داخلی و افزایش صادرات حرکت کند.

 

توسعه کشور با آبادی تک‌تک شهرها و روستاها میسر می‌شود

 

مرتضی علی‌آبادی، فرماندار دامغان هم در بخش دیگری از این مراسم با قدردانی از زحمات اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان، این نهاد را از مظاهر مردم سالاری دینی در کشورمان برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم کشورمان را بسازیم ابتدا باید تک‌تک روستاها و شهر‌هایش را آباد کنیم تا شهد توسعه پایدار ایران اسلامی باشیم.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان، انتخاب واژه مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نام‌گذاری سال‌جاری را روشن کننده راه مدیران بخش‌های مختلف کشور دانست و افزود: باید هر فرد مدیریت جهادی را از خود و حیطه خدمت خودش آغاز کند تا این مفهوم کارآمد در جامعه ظهور و بروز پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به طور معمول 70 درصد بودجه‌ها در بخش عمران و تنها 30 درصد مابقی به سایر حوزه‌ها اختصاص می‌یافت و در نتیجه درصد کمی از بودجه به فرهنگ تعلق می‌گرفت، تصریح کرد: همان‌گونه که در کلام رهبری و بزرگان نظام از ابتدای سال 93 بیش از پیش بر موضوع فرهنگ تأکید شده، مدیران باید در توزیع و هزینه‌کرد بودجه‌ها نگاه ویژه‌ای به فرهنگ داشته باشند./977/پ201/ب

ارسال نظرات