۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۰۳۶۱۱

شوراها مهم ترین نماد مردم سالاری دینی در نظام اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که اراده مردم در اداره امور در نظام اسلامی در شوراهای اسلامی شهر و روستا به ودیعه نهاده شده است، گفت: شوراهای اسلامی مهم ترین نماد مردم سالاری دینی در نظام اسلامی هستند.
شوراها مهم ترین نماد مردم سالاری دینی در نظام اسلامی هستند

حجت الاسلام محمد علی تابعی، دبیر جامعه روحانیت مبارز خراسان جنوبی و مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با تبریک هفته شوراها به تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان این که دین اسلام یک دین خشک و مستبد نیست بلکه با تشکیل شوراها از اراده مردم در اداره شهر و روستا استفاده کرده است، گفت: پیامبر اکرم(ص) همواره مردم را به شور و مشورت در کارهای خود دعوت می کردند و سعی می کردند تمامی امور امت اسلامی را به وسیله شورا و مشورت با مردم انجام دهند در حالی که با اتصال به غیب و علم بی پایان الهی از همه امور خبر داشتند و هدف ایشان از این کار نشان دادن تاثیر مشورت در پیشبرد درست و توسعه نظام اسلامی بود که جنگ خندق و مشورت با سلمان از نمونه های برجسته مشورت با شورای صحابه است.

 

وی افزود: مشورت به معنای اتفاق نظرنیست بلکه هدف مشورت رسیدن به بهترین روش برای اداره امور نظام اسلامی است.

 

مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که مشورت دارای شرایط خاص است، گفت: انسان برای مشورت باید شرایط اسلامی مشورت را رعایت کرده و از مشورت با انسان های ترسو، نادان، منافق، دروغگو و سایر اشخاصی که به اصول اخلاق اسلامی پایبند نیستند دوری کند.

 

حجت الاسلام تابعی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت و بزرگ شدن شهرها و روستاها وجود شورا ها اسلامی برای اداره بهتر امور شهر و روستا ضروری شده است.

 

مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که خوشبختانه در سال جاری تعداد روحانیون استان که در شوراهای شهر و روستا عضو هستند بسیار زیاد است، گفت: این مسئله نشان می دهد که حضور روحانیت در شوراهای اسلامی در اجرای برنامه فرهنگی و ساخت سازهای شهری بر مبنای اسلام بسیار موثر است.

 

وی با بیان این که اداره بهتر امور و خدمت رسانی به مردم مهم ترین رسالت شوراها در نظام اسلامی است، گفت: نه تنها شوراهای شهر و روستا بلکه سایر شوراهایی هم که با امور مردم در ارتباط هستنند باید در تسریع امور و خدمت رسانی به مردم تلاش و کوشش کنند.

 

مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که بی توجهی به نقش شورا ها در اداره امور موجب کاهش ظرفیت خدمت رسانی به مردم می شود، گفت: اعضای شوراها نمایندگان مستقیم مردم هستند و باید نهایت تلاش خود را برای خدمت به آنها به کار گیرند.

 

وی یادآورشد: شورای روحانیت در هفته شوراها بر نامه های ویژه ای را براساس نیاز در سطح استان اجرا خواهد کرد که تشریح رسالت شوراها از نظر اسلام برای مردم و اعضای شوراها از مهم ترین این برنامه در هفته شوراها در خراسان جنوبی است./968/ت302/ب

ارسال نظرات