۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۰۳۲۲۳

معاون وزیر افغانستان آزاد شد

خبرگزاری رسا ـ معاون وزارت فوائد عامه افغانستان که حدود ۱۰ روز قبل از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده بود، دیشب در ولایت کاپیسا در شمال کابل از بند ربایندگان آزاد شد.
معاون وزير فوائد افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری، گفت: احمد شاه وحید، معاون وزارت فوائد عامه افغانستان که حدود 10 روز قبل از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده بود، دیشب در ولایت کاپیسا در شمال کابل از بند ربایندگان آزاد شد.

 

پلیس، پیش از این در کابل نیز عملیات‌هایی را برای رهایی وحید انجام داده بود، ولی اطلاعاتی وجود داشت که او به ولایت کاپیسا منتقل شده است.

 

ربایندگان تلاش داشتند که معاون وزیر فوائد عامه را به مناطق ناامن منتقل کنند که نیروهای امنیتی کنترل کمتری بر این مناطق دارند.

 

ربایندگان، معاون حفظ و مراقبت زیربناهای ترانسپورتی وزارت فوائد عامه را صبح روز سه‌شنبه، ٢٦ فروردین و هنگامی که عازم محل کارش بود، از نزدیک خانه‌اش ربوده بودند.

 

هرچند هنوز هویت و انگیزه ربایندگان وحید مشخص نشده است، ولی گفته می شود، احتمال دارد این افراد با گروه‌های تبهکاری که تعدادی از رهبران آن ها در زندان هستند، ارتباط داشته و وحید را با هدف درخواست برای آزادی رهبران خود، ربوده باشند.

 

هم‌زمان حشمت الله ستانکزی، سخن‌گوی فرماندهی پلیس کابل در صفحه رسمی خود در شبکه فیس بوک نوشته فردی که این آدم‌ربایی را طراحی کرده بود، چند بار از سوی پلیس بازداشت ولی از سوی نهادهای عدلی و قضایی رها شده بود./993/1409/ح

 

ارسال نظرات