۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۰۱۲۷۵
آیت الله نوری همدانی:

دولت به عهد خود وفا و درآمد یارانه ها را با اولویت بندی هزینه کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که دولت باید به عهد خود وفا و منابع و درآمدهای حاصله از مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را با تدبیر و اولویت بندی هزینه کند، گفت: افرادی که نیازی به یارانه نقدی ندارند آن را دریافت نکنند.
آيت الله حسين نوري همداني حضرت آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به این که اموالی که در اختیار دولت است بیت المال محسوب می شود و باید بر اساس احتیاجات مصرف شود، گفت: دولت باید در پرداخت یارانه های نقدی اولویت بندی کند و به احتیاجات مردم توجه نماید.

 

وی یادآورشد: در جایی که مردم برای احتیاجات اولیه خود دچار مشکل می شوند، وارد کردن لوازم آرایشی و امثال آن چه توجیهی دارد؟ این موضوع نشان می دهد که نیازها اولویت بندی نشده اند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: بیت المال باید در مسیر خدمت به مردم خرج شود، منتهی باید درجه بندی و اولویت بندی صورت گیرد. کسانی که احتیاح ندارند یارانه نقدی دریافت نکنند، اما در مقابل دولت هم به عهد خود وفا کند و با اولویت بندی منابع حاصله از یارانه ها را خرج کند.

 دروس حوزه باید متناسب با نیازها و اقتضائات متحول شود

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که باید تحولی در دروس حوزه های علمیه ایجاد شود، گفت: امروز دروسی که ما می خوانیم چندان به روز نیست؛ ما مسائل جدیدی داریم که باید دروس ما متناسب با آن باشد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: امروز مسائلی از جمله ولایت فقیه، حقوق بشر، محیط زیست و اقتصاد مورد نیاز جدی است و دروس حوزه متناسب با این نیازها و اقتضائات بایستی متحول شود.

 

وی تاکید کرد: دین مبین اسلام پاسخگوی همه نیازها است و تبیین این مبانی و معارف و عرضه آن به جهانیان نقش آفرینی و هنر علما، طلاب و عموم حوزویان را می طلبد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تحول حوزه های علمیه را در گرو استفاده از فکر و اندیشه صاحبان خرد دانست. /924/پ202/ج

ارسال نظرات