۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۰۰۴۲۴

انتقاد شدید امام جمعه قطیف عربستان از دیدگاه منفی نسبت به بانوان در کشورهای عربی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان با انتقاد از منزوی کردن زنان تصریح کرد که دیدگاه‏‎های افراطی مانع از حضور و مشارکت زنان در اجتماع می‎شود.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن الصفار، امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته در مسجد امام رضا (ع)  این شهر به جایگاه ارزشمند زن در دین اسلام اشاره کرد و گفت: متاسفانه کشورهای اسلامی دیدگاه بسیار منفی نسبت به زنان دارند. عدم توجه به زنان و مشارکت آنان در امور اجتماعی برخلاف سیره نبی اکرم حضرت محمد (ص) است. زنان از نظر انسانیت با مردان برابر هستند و در بسیار از حقوق مساوی هستند.


حجت الاسلام صفار از دیدگاه‎های افراطی در مقابل حضور زنان در اجتماع انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در برخی از کشورهای اسلامی همانند عربستان بعضی‎ها دیدگاه افراطی نسبت به زنان دارند و مانع از حضور آنان در اجتماع می‎شوند.


وی ادامه داد: زن و مرد به طور ذاتی پست و یا عالی نیستند. برتری زن و یا مرد نسبت به یکدیگر در جنست آنان نیست بلکه باید معیارهای دیگری را در نظر گرفت.


این عالم عربستانی رفتارهای خشن و ناپسند با زنان را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: اجتناب از ازدواج دختران آثار مادی و روحی بسیاری بر دختران خواهد داشت.


امام جمعه قطیف عربستان روز 21 مارس (اول فروردین) را روز نیکی به پدر و مادر دانست و گفت: جمعه آینده اول فروردین روز نیکی به پدر و مادر است؛ مردم باید این روز را پاس دارند./994ب903/د

ارسال نظرات