۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۹۹۵۰۳
در آستانه انتخابات؛

کرزای به نفع رسول کنار رفت

خبرگزاری رسا ـ اخیرا شماری از سران اقوام پشتون که از ولایات مختلف افغانستان در کابل گرد هم آمده بودند، تلاش کردند تا زمینه تفاهم میان چند نامزد مشخص و انتخاب یک نامزد واحد از میان آنها را فراهم کنند.
حامد کرزاي رئيس جمهوري افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: قیوم کرزای، برادر حامد کرزای رئیس جمهور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به نفع زلمی رسول وزیر خارجه پیشین افغانستان از رقابت‌های انتخاباتی کنار رفته است.


آقای کرزای روز پنجشنبه، 15اسفند در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که به عنوان یک افغان به توسعه این کشور فکر می‎کند و به این دلیل تصمیم گرفته بود تا خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کند.


زلمی رسول نیز در این نشست اعلام کرد: از اینکه تیم تعهد و تخصص به رهبری عبدالقیوم کرزای به این نتیجه رسیده که با ما یکجا کار کند استقبال می‌کنیم.


او افزود که کوشش‌های غیرمنظم و نامنسجم نتیجه نمی‌دهد و این اتحاد تشکیل شد تا در مبارزات انتخاباتی به صورت مشترک، با حمایت مردم و قدرت تیم به پیش رویم.


آقای رسول با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آینده سرنوشت ساز است افزود که در این انتخابات برای اولین بار در کشور، قدرت از یک رئیس جمهور منتخب به رئیس جمهور منتخب دیگر منتقل می‌شود.


او خود را برنده انتخابات 93 افغانستان اعلام کرد و افزود که تمام کسانی که حامی اعتدال، برابری و خواهان ترقی افغانستان هستند، چه در سطح نامزدها و چه در سطح مردم عادی تا روز انتخابات با ما یکجا خواهند شد.


اخیرا شماری از سران اقوام پشتون که از ولایات مختلف افغانستان در کابل گرد هم آمده بودند، تلاش کردند تا زمینه تفاهم میان چند نامزد مشخص و انتخاب یک نامزد واحد از میان آنها را فراهم کنند.


به گفته منابع آگاه، اعضای جرگه قومی تصمیم گرفته بودند که زلمی رسول به نفع قیوم کرزای کنار برود و نظر خود را با حامد کرزای، رئیس جمهوری هم در میان گذاشتند که از سوی رئیس جمهور رد شد.


این تلاش‌ها باعث شد که تعدادی از نامزدها رئیس جمهور کرزای را به مهندسی انتخابات متهم کنند./1421/1409/ح

ارسال نظرات