۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۱۹۹۳۹۳
آیت الله دری نجف آبادی در واکنش به اظهارات رضوی فقیه:

به خاطر اغراض سیاسی و عقده گشایی با آرمان های امام و شهدا بازی نکنید

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با محکوم کردن هجمه های صورت گرفته به ارزش ها و آرمان های انقلاب و امام و شهدا، تاکید کرد: این چه وضعی است که یک عده به خاطر اغراض سیاسی و عقده گشایی با آرمان ها، ارزش ها و افکار عمومی بازی می کنند.
حجت الاسلام والمسلمين دري نجف آبادي حجت الاسلام و المسلمين دري نجف آبادي حجت‌الاسلام و المسلمين قربانعلي دري نجف آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در برنامه گفت وگوی ویژه خبری با اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری، از رسانه ها و صدا و سیما به خاطر انعکاس این اجلاسیه قدردانی کرد.

 

وی با بیان این که طبق آیین نامه اجلاسیه خبرگان هر سال دو بار برگزار می شود، گفت: اجلاس خبرگان در مدت دو روز به بررسی مسائل روز کشور می پردازند و نمایندگان خبرگان نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود می پردازند.

 

امام جمعه اراک تصریح کرد: نمایندگان خبرگان رهبری فردا به محضر رهبر معظم انقلاب خواهند رسید و گزارش اجلاسیه از سوی رییس و نایب رییس خدمت معظم له ارائه خواهد شد و احتمالا برخی از اعضا نیز به بیان نقطه نظرات خود خواهند پرداخت.

 

وظیفه خبرگان پاسداری از ولایت فقیه است

وی وظیفه نمایندگان خبرگان رهبری را پاسداری از ولایت فقیه دانست و افزود: در بیانیه پایانی اجلاسیه عمده نظرات به صورت تیتر وار مورد توجه قرار می گیرد و این نشان می دهد نمایندگان خبرگان وقتی به استان های خود برمی گردند دست پر هستند و این دستاورد خوبی برای کشور و گردش عظیم اطلاعاتی و همفکری بین طیف وسیعی از نخبگان است.

 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در اجلاسیه پانزدهم ما دو دستور عمده داشتیم، یکی دعوت از آقای عراقچی و مسائل هسته ای و مسائل پشت پرده آن بود دعوت دوم نیز از آقای طیب نیا وزیر محترم اقتصاد درباره مسائل اقتصادی واقتصاد مقاومتی بود و برخی از نمایندگان خبرگان نیز دیدگاه های خود را درباره این دو مساله بیان کردند.

 

وی در ادامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما تاکید کرد: خبرگان قانون اساسی کار بزرگی را انجام دادند گرچه حدود چهار هزار پیشنهاد به خبرگان ارائه شده بود، تدوین قانون اساسی از افتخارات مجلس خبرگان است.

 

امام جمعه اراک تاکید کرد: نهادی مثل خبرگان رهبری و ولایت فقیه با آن ویژگی هایی که دارند یادآور غدیر خم است که افرادی پاکیزه بر جامعه حاکم باشند.

 

مقامات آمریکا اسیر صهونیست ها هستند

وی یادآور شد: الان اوباما و جان کری اسیر صهیونیست ها هستند و به گونه ای اظهار نظر می کنند که وابستگی آنها به صهیونیست ها را نشان می دهد؛ اما در جمهوری اسلامی رهبری به عنوان یک شخصیت عادل نایب امام زمان است، بحث شخصی نیست بلکه هرچه هست خدمت به مردم و ادای تکلیف است و این در هیچ کجای دنیا پیدا نمی شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: نمایندگان خبرگان رهبری هیچ گونه حقوق و مزایایی دریافت نمی کنند و تنها هدف شان انجام وظیفه است.

 

وی در ادامه شرح فعالیت کمیسیون های مختلف مجلس خبرگان رهبری را بیان کرد.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کار کلان خبرگان تعیین رهبر و حمایت واقعی از رهبری نظام است که با قاطعیت و صلابت بتوانند انجام وظیفه کنند و کمیسیون ها نیز باید در همین راستا کارآمد و روز آمد باشند.

 

 واکنش آیت الله دری نجف آبادی به اظهارات رضوی فقیه

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه گفت وگوی ویژه خبری از طرح مسائل بی پایه و اساس و سمپاشی برخی افراد در جامعه انتقاد کرد و گفت: برخی با شیطنت در شهرهایی از کشور ماجراجویی کرده اند که نشان می دهد آنها یا به دنبال اغراض سیاسی هستند و یا این که می خواهند عقده گشایی کنند.

 

وی بیان داشت: در رابطه با اعضای خبرگان یک بعد فقاهت است، کسانی که داوطلب خبرگان هستند اگر شخصیت های شناخته شده هستند و در زمره علما به حساب آیند، نیازی به نظر شورای نگهبان ندارند.

 

وی ادامه داد: کسانی که صاحبنظر هستند یا این که دو نفر از مراجع استنباط و اجتهاد آنها را تایید کرده است، صلاحیت آنها احتیاجی به رای شورای نگهبان ندارد؛ شورای نگهبان در برخی موارد شایستگی ها را بررسی می کند و آنها نیز تنها صلاحیت ها را در نظر می گیرند و برخی از این بزرگواران از جمله حضرات آیات جنتی، مؤمن و یزدی و سایر بزرگان از جمله منصوبان حضرت امام هستند.

 

وی ادامه داد: این چه وضعی است که یک عده بروند در یک شهر عقده گشایی کنند، معلوم می شود که این ها اغراض سیاسی دارند که می خواهند عقده های خود را بیرون بریزند.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این قبیل افراد به خاطر اغراض سیاسی خود یا عقده ایی که احیانا از یک مساله دارند با افکار عمومی، قانون اساسی و آرمان های امام و شهدا و ملت بازی نکنند اگر موضوع را نمی دانند بیایند سؤال کنند نه این که سمپاشی کنند.

 

خلاء رهبری در بیداری اسلامی جدی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود خلاء رهبری در تحولات بیداری اسلامی را جدی عنوان و تصریح کرد: این که امروز جریان های تکفیری دست به کشتار می زنند تنها کارشان خدمت به استکبار و صهیونیست ها است.

 

آیت الله دری نجف آبادی گفت: مقامات و حکام عربستان سعودی توجه کنند که با کارهای خود آب به آسیاب دشمن می ریزند و اقدامات آنها در راستای خدمت به صهیونیست ها است. /924/پ201/ج
 

ارسال نظرات