۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۹۷۹۵۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

دشمن در تضعیف جایگاه مردمی رهبر انقلاب ناکام مانده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: دشمنان می خواهند جایگاه مردمی رهبری را در جامعه از بین ببرند ولی به لطف الهی روزبه روز پیوند ولایت و مردم مستحک تر می شود.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران، پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ علما و روحانیت فجرآفرین شهرستان آمل که در مصلی موقت بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که برآوردن نیاز مردم و خدمت به آنان از ثواب ارزنده و والایی برخوردار است، گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی در این راستا می فرماید دینی که به ما توصیه می کند در دل شب و در نماز شب چهل مومن را دعا کنید می گوید خدمت به مردم را به بهترین نحو ممکن داشته باشید که نشانگر جایگاه خدمت رسانی است.

 

وی با اشاره به این که پرچم خدمات دینی به علما داده شده است، بیان داشت: امام خمینی(ره) رهبری این عصر را در راستای خدمت رسانی به عهده داشته است که ایشان می فرماید فلسفه، احکام و اخلاق دین اسلام را روحانیت حفظ کرده و زحمات بسیاری در این راستا کشیده شده است.

 

حجت الاسلام شکریان با تاکید بر این که علمای شیعه معارف را از اهل بیت معصومین(ع) و پیامبر گرامی اسلام گرفته و آن را تدوین کرده اند، تصریح کرد: علما در این سنگر زحمات ارزنده و والایی کشیده و بسیاری از آنان جان خود را در این راستا از دست دادند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، افزود: رضاخان می خواست ایران را لائیک کند که دستوراتی چون کشف حجاب، محدودیت مراسم عزاداری امام حسین(ع) و طرح لباس متحدالشکل را در دستور کار قرار دارد که امام خمینی(ره) آمد و انقلابی بر پایه دین را مطرح کرد.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در زمانی انقلاب کرد که دین را افیون جامعه می دانستند، گفت: انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) دین و دین مداران را زنده کرده و به آنان عزت و اقتدار بخشیده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر این که انقلاب اسلامی ایران جهانی شده است، بیان داشت: دشمنان به این باور رسیدند نمی توانند به ما دسترسی پیدا کنندکه می خواهند جایگاه مردمی رهبری را در جامعه از بین ببرند ولی به لطف الهی روزبه روز پیوند ولایت و مردم مستحک تر می شود.

 

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش محوری روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: نهضت عظیم انقلاب برخاسته از حوزه و مساجد است.

 

وی با بیان این که روحانیت پرچمدار حرکت های ضد استعماری و استکباری در صد سال گذشته بوده است، گفت: حضور در صحنه روحانیت همواره تعیین کننده بوده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت در تاریخ پر افتخار شیعه همواره با اقتدار از اسلام ناب دفاع کرده است، افزود: این قشر همیشه پیروزی گذشته درخشانی از خود بر جای نهاده و مقاطع تاریخی مختلفی را با تدبیر پشت سر گذاشته اند.

 

حجت الاسلام شکریان، اقتدار و عظمت امروز اسلام ناب را مدیون تلاش‌های علما و فقها در تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: مراجع عظام تقلید و رهبران فکری جامعه اسلامی نقش خود را به شایستگی در مقاطع مختلف تاریخی انجام داده اند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تضعیف جایگاه و قداست روحانیت در میان مردم را از اهداف مهم دشمنان نظام جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: حضور در صحنه روحانیت سد محکمی در برابر توطئه های شوم دشمنان در دهه های اخیر بوده است.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه حضور گسترده روحانیت در عرصه های دینی و فرهنگی را فراهم کرده است، گفت: امروز روحانیت باید قش مهمی را در تاریخ حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اسلام ایفا کند./950/پ202/س

ارسال نظرات