۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۹۶۰۷۳
یکی از علمای عراق:

فقر و انحطاط عامل پیوستن افراد به گروه‎های تروریستی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شهر مقدس کربلا از فقر، انحطاط و قوانین ظالمانه به عنوان عوامل پیوستن برخی افراد به گروه‎های تروریستی یاد کرد.
آيت الله محمد تقي مدرسي از علماي کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا در جلسه هفتگی که با حضور طلاب حوزه های علمیه و جمعی از مردم در دفتر وی برگزار شد اوضاع امنیتی در استان های سنی نشین به ویژه الانبار را بحرانی خواند و گفت: همه شهروندان عراقی باید آمادگی کاملی برای مواجهه با خطر گروه تروریستی داعش داشته باشند.

 

وی افزود: حتی شهرهای امن عراق نیز در معرض حمله های تروریستی قرار دارند، بنابراین شهروندان باید برای مقابله با تروریست ها آماده باشند.

 

آیت الله مدرسی بر لزوم برقراری تدابیر ویژه بدین منظور تأکید کرد و اظهار داشت: از سیاستمداران عراقی می خواهم پیش از آنکه دیر شود به فکر تأمین امنیت کشور باشند و تروریسم را در این کشور ریشه کن کنند.

 

این عالم عراقی، تروریسم را مشکلی جهانی توصیف کرد و ادامه داد: تروریسم تنها به یک کشور اختصاص ندارد، بلکه همه جهان از این پدیده رنج می برند. با بررسی عوامل انتشار تروریسم در جهان و راه حل ریشه ای می توان به مقابله با تروریسم پرداخت.

 

وی به عوامل پیوستن مردم به گروه های تروریستی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: فقر، انحطاط و قوانین ظالمانه از مهمترین عوامل گرایش برخی افراد به گروه های تروریستی است./980/ب903/د

ارسال نظرات