۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۹۵۸۰۵
آیت‌الله علوی گرگانی:

نثار جان برای حفظ دین ضروری است

خبرگزاری رسا ـ با بیان این‌که نثار جان برای حفظ دین ضروری است، بر ضرورت قدردانی از رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس تأکید کرد.
2/ آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بنیاد شهید و امور ایثارگران کل کشور، با اشاره به رشادت‌های جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی بر ضرورت قدردانی از آنها تأکید کرد.

وی با بیان این‌که شهدا و جانبازان، انقلاب را از صمیم قلب قبول داشتند، ابراز کرد: شهدا و ایثارگران با یقین و عقیده در راه دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی جان خود را نثار کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: کسانی که حاضرند برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها بهترین چیز یعنی جان خود را تقدیم کنند قطعا اهل یقین هستند.

حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که در روایات اسلامی به مسأله جهاد و نثار جان در راه ارزش‌های دینی اهمیت فراوانی داده شده، افزود: امام حسن مجتبی(ع) فرمودند خدایا بهترین چیز برای انسان جان است و این جان را نثار تو می‌کنم تا مورد رحمتت قرار گیرم.

وی با بیان این‌که انسان نباید به مال و مادیات دل ببندد، گفت: در روایات آمده که مال را سپر بلای جان خود کنید اما زمانی که دین شما در خطر است جان خود را نثار دین کنید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که در 8 سال دفاع مقدس از جان خود برای حفظ انقلاب و دین گذشتند از اجر و پاداش ویژه الهی برخوردار هستند.

حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد: امام خمینی(ره) از جانب خداوند برای هدایت مردم انتخاب شدند و مردم نیز به ایشان لبیک گفته و جان خود را نثار حفاظت از اسلام و انقلاب کردند.

وی بر ضرورت قدردانی از امام خمینی(ره)، شهدا و جانبازان تأکید کرد و گفت: کشور با فداکاری‌های این افراد به دست ما رسیده و ما باید از این امانت الهی به صورت شایسته پاسداری کنیم./927/پ202/ج

ارسال نظرات