۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۹۲۵۵۱

سلسله نشست‌های «اسلام در رسانه‌های دانمارک» در مراکش برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سلسله نشست‌های «اسلام در رسانه‌های دانمارک»، با حضور مدیر مرکز گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت، در مراکش برگزار می‌شود.
پدرسن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سلسله نشست‌های «اسلام در رسانه‌های دانمارک»، از امروز(26 آذرماه)، با حضور «عبدالواحد پدرسن»، مدیر مرکز گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت و نخستین امام جماعت شهر «کوپنهاگ»، آغاز می‌شود و تا روز پنجشنبه، 28 آذرماه، ادامه دارد.

 

«عبدالواحد پدرسن» در سال 1982 میلادی از مسیحیت به دین اسلام گروید و نخستین فردی بود که امامت نماز جمعه شهروندان مسلمان کوپنهاگ را بر عهده گرفت و خطبه‌ها را به زبان دانمارکی ایراد کرد.

 

اشراف عبدالواحد پدرسن به مسائل اجتماعی و مشکلات مسلمانان دانمارک و حضور وی در سازمان‌های مختلف اسلامی باعث شد تا انجمن دوستی مراکش و دانمارک با همکاری شورای علمای مراکش، از وی برای حضور در نشستی با موضوع اسلام در رسانه‌های کشورهای اسکاندیناوی به‌ویژه دانمارک، دعوت کند.

 

موسس و  مدیر مرکز گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت دانمارک طی سه نشست تخصصی که در شهر «مراکش» برگزار می‌شود، به بررسی مواضع رسانه‌های صوتی و تصویری و نشریات دانمارک در قبال مسلمانان می‌پردازد و سیاست‌های رسانه‌ای این کشور درباره اسلام‌هراسی را تببین می‌کند.

 

پدرسن علاوه بر مدیریت نهادهای مختلف اسلامی در دانمارک و تاسیس مدارس دینی ویژه کودکان مسلمان این کشور، در آکادمی «اسلام برای کودکان» سوئد نیز عضویت دارد و در عین‌حال معاونت سازمان گفت‌وگوی اسلامی را نیز بر عهده دارد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات