۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۳۶۸
در قم؛

جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم در همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی از جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر رونمایی می‌کند.
جايزه اقتصاد اسلامي شهيد صدر

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی به همت انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه و با مشارکت تعداد زیادی از مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی و همچنین نهادهای اجرایی و فرهنگی کشور، پنجشنبه 28 آذرماه در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی‌(ره) قم برگزار می‌شود. 

محمدجواد توکلی، دبیر علمی همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی با بیان این که در کنار برگزاری این رویداد علمی از جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر نیز رونمایی می‌شود گفت: این همایش به همت انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه و با مشارکت تعداد زیادی از مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی و همچنین نهادهای اجرایی و فرهنگی کشور برگزار می‎شود.
 
ارسال 150 مقاله به همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی
 
توکلی تصریح کرد: برنامه ریزی برگزاری همایش از بهار 1391 با تشکیل شورای سیاستگذاری همایش و کمیته علمی آن آغاز شد و نمایندگان مراکز همکار در کمیته علمی حضور فعال داشتند.؛خوشبختانه این رویداد علمی با استقبال اندیشمندان و محققان اقتصاد اسلامی مواجه شد، در مجموع بیش از 150 مقاله در زمینه اخلاق و اقتصاد اسلامی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
 
وی افزود: مقالات پس از ارزیابی اولیه در کمیته علمی همایش برای اظهار نظر به دو ارزیاب تخصصی ارسال شد؛ از بین مقالات ارسال شده، 42 مقاله پذیرفته شد؛ از بین این مقالات 13 مقاله در اولویت ارائه در روز همایش به صورت سخنرانی و 19 مقاله در اولویت ارائه به صورت پوستر قرار گرفتند؛ این مقالات برگزیده در مجموعه مقالات همایش منتشر می‎شوند و در روز همایش نیز از مقالات برتر تجلیل می‎شود.
 
توکلی در تشریح اهداف رونمایی از جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر گفت: متاسفانه جامعه علمی کشور با چهره برجسته علمی شهید سید محمد باقر صدر و نظریات علمی ایشان به خصوص در حوزه اقتصاد اسلامی چندان آشنا نیست؛ یکی از اهداف این برنامه معرفی شهید صدر به عنوان پدر دانش اقتصاد اسلامی است؛ این برنامه همچنین به منظور قدردانی از زحمات محققان و اندیشمندان اقتصاد اسلامی برگزار می‎شود؛ این جایزه فعلا در سطح ملی ارایه می‎شود ولی در آینده به شکل جهانی برگزار خواهد شد.
 
برگزاری نمایشگاه اخلاق کسب و کار اسلامی
 
رییس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه یادآور شد: به منظور تقویت ابعاد عملی و فرهنگ سازی در زمینه اخلاق اقتصادی در کشور نمایشگاهی با عنوان اخلاق کسب و کار اسلامی در حاشیه این همایش برگزار می‎شود؛ در این نمایشگاه علاوه بر عرضه پوسترهای مفهومی اخلاق اقتصادی که با استفاده از مضامین احادیث معصومین‌(ع) تصویر سازی شده‎اند، بروشورهای تبلیغی بازار خوبان و تقویم تخصصی بازار اسلامی نیز به نمایش گذاشته می‎شوند.
 
برپایی نمایشگاه شهید صدر؛ پدر علم اقتصاد اسلامی
 
وی افزود: همچنین نمایشگاهی با عنوان شهید صدر پدر علم اقتصاد اسلامی به منظور تجلیل از دستاورهای علمی این شهید بزرگوار و معرفی سایر اندیشمندان اقتصاد اسلامی نیز برگزار می‎شود.
 
دبیر علمی همایش اخلاق و اقتصاد اسلامی نیز در تشریح ترکیب مقالات دریافتی توسط دبیرخانه اظهار کرد: مقالات دریافتی به حوزه‎های مختلفی از جمله سیاستگذاری اخلاق اقتصادی، اخلاق بانکداری و بازار سرمایه، اخلاق بازرگانی، اخلاق پیشرفت، اخلاق بخش عمومی و سایر حوزه‎ها اختصاص دارد.
 
براساس گزارش ایکنا، انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه به عنوان یکی از انجمن‎های علمی حوزه علمیه قم در سال1382  تاسیس شد؛ این انجمن هم اکنون بیش از70  عضو پیوسته دارد که همگی دارای تحصیلات عالی حوزوی و تحصیلات عالی دانشگاهی در زمینه رشته اقتصاد در سطح دکتری و کارشناسی ارشد هستند./907/د101/ی
ارسال نظرات