۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۹۱۸۲۸
رییس دانشگاه لرستان:

دانشجویان ارزشمندترین سرمایه های ایران اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه لرستان روز 16 آذر را روز مبارزه با استکبار دانست و گفت: دشمن می خواهد دانشگاه های ما در مقابل استکبار ستیزی، عدالت خواهی و استقلال خواهی به نام روشن فکری قرار دهد و بیگانه پرستی در دانشگاه های ما را نهادینه کند.
گراميداشت روز دانشجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حسین زمانی، رییس دانشگاه لرستان، صبح امروز، در جمع دانشجویان این دانشگاه، با گرامیداشت روز دانشجو، گفت: امیدواریم بتوانیم با واکاوی 16 آذر ماه 1332، به دنبال دهکده شهدای دانشجو در این روز بزرگ باشیم.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی مایه سربلندی ما در عرصه های گوناگون است، بیان داشت: این عزت و افتخار را مرهون انقلاب و رهبر معظم انقلاب هستیم.

زمانی با بیان این که 16آذر ماه روز مبارزه با استکبار است، گفت: دانشگاه ها و دانشجویان باید متوجه این مسأله باشند که امروز دشمن می خواهد دانشگاه های ما در مقابل استکبار ستیزی، عدالت خواهی و استقلال خواهی به نام روشن فکری قرار دهد و بیگانه پرستی در دانشگاه های ما را نهادینه کند.

وی با اشاره به حضور دانشجویان در جبهه های جنگ بیان داشت: در جنگ تحمیلی دانشجویان بسیاری شهید شدند.

رییس دانشگاه لرستان با بیان این که جنبش دانشجویی تاکنون در خدمت انقلاب بوده است، تصریح کرد: در چند سال اخیر نیز هر زمان نیاز بوده، جنبش دانشجویی  ایفای نقش کرده است.

وی با بیان این که جنبش‌های دانشجویی باید شرایط جامعه را درک و به وظیفه خود عمل کنند، تصریح کرد: جنبش‌های دانشجویی باید همواره مستقل عمل کنند و تحت تآثیر گروه‌های بیرون دانشگاه نباشند.

زمانی با تأکید بر این که دانشجویان باید خوب درس بخوانند و تهذیب نفس داشته باشند، گفت: دانشجویان باید مواظب دانش ها و گرایش های خویش باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از دلایلی که سبب پیروزی دشمن می شود، نداشتن آگاهی و بصریت دانشجویان است، افزود: دانشجویان باید دو بال اندیشه و انگیزه را در وجود خویش تقویت کنند.

رییس دانشگاه لرستان با بیان این که دانشجویان ارزشمندترین و گرانقدرترین سرمایه ها و پشتوانه های ایران اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: دانشجویان با بصیرت و آگاهی صحیح باید در راه نگهداری از دستاوردهای درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم بردارند./9451/پ203/غ

ارسال نظرات