۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۹۱۴۰۵
رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران:

دلدادگی به فرهنگ قرآنی ضامن اقتدار انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران با تأکید بر این که دلدادگی به فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) ضامن اقتدار انقلاب است، بیان داشت: حرکت در این مسیر ارزنده و تبعیت از ولایت فقیه امر گرانقدری بوده که سبب شده است تا انقلاب اسلامی به دستاوردهای والایی دست پیدا کند.
رييس دانشکده علوم قرآني آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمود ابوترابی، رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران ظهر امروز در نشست هم اندیشی الگوی زن مسلمان که در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر آمل برگزار شد با بیان این که تقابل کفر و ایمان همیشه وجود داشته و خواهد بود، گفت: در قرآن کریم برای جبهه کفر زن حضرت نوح و لوط مثال زده شده است که زن پیامبر بودن به داد این افراد نرسید.

 

وی با اشاره به این که خواستن مهم بوده و تا نخواهیم فضلی شامل حال ما نمی شود، بیان داشت: عبودیت و شایستگی عملی و اخلاقی اثرگذار است که انسان باید به تحول درونی خود توجه کند.

 

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که تحت هر عنوان مقدسی قرار بگیریم جایگاه ما می تواند زمینه ساز باشد به شرط آن که انسان بخواهد، خاطرنشان کرد: قرآن الگو برای اهل ایمان را حضرت مریم و آسیه معرفی کرده است که زنان باید جایگاه خود را به درستی بشناسند.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران با تأکید بر این که انتصاب به جایگاه ولایت معنویت و حرکت در مسیر ولایت الهی جایگاه رفیعی را به انسان می دهد، ادامه داد: مسیر ولایت الله انسان را به حقیقت ابدی پیوند می دهد که انسان مومن باید به دنبال پایداری و ماندگاری باشد.

 

وی با اشاره به این که انسان به دنبال خلود و جاودانگی است، گفت: متأسفانه برخی بدل را به جای اصل باور کردند ولی اولیای الهی جاودانگی خود را در ارتباط با خداوند منان می بینند.

 

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که انسان باید آخرت نگری داشته باشد تا به تعالی دست پیدا کند، بیان داشت: وقتی جان آدمی به غیر خدا گره بخورد ارزش او به همان چیز می رسد که برخی نگاه ها و سخن ها پر از ظلمت پراکنی بوده و انسان باید مراقب باشد.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران با تاکید بر این که امروز فرعونیان زمان دارند اعمال خود را برای تزیین می کنند تا ما را فریب دهند، گفت: انسان باید به شدت از عملی که مشابهت با عمل مشرکان داشته باشد خودداری کند.

 

وی با بیان این که اسلام ناب محمدی می تواند انسان را به تعالی رسانده و او را به استقلال حرکت دهد، خاطرنشان کرد: مطالعه مقایسه ای می تواند در بصیرت افزایی انسان اثرگذار باشد که قرآن کریم این نوع از مقایسه را پیش بینی کرده و به ما یاد داده است که باید آن را اساس کار خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به وضعیت موجود در کشورهای بیداری اسلامی، گفت: ولایت معنوی برخاسته از فقاهت پویای اهل بیت(ع) در کشورهایی چون مصر نبوده که سبب شده است تا به این جا برسند.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران با تأکید بر این که دلدادگی به فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) ضامن اقتدار انقلاب است، بیان داشت: حرکت در این مسیر ارزنده و تبعیت از ولایت فقیه امر گرانقدری بوده که سبب شده است تا انقلاب اسلامی به دستاوردهای والایی دست پیدا کند./950/پ202/س

ارسال نظرات