۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۹۱۱۶۱

افغان ها در دو طرف جنگ سوریه

خبرگزاری رسا ـ حامد اقتدار: پاسپورت سفید افغانستان در سوریه خرید و فروش می‌شود و این پاسپورت‌ها به شکل آسان در بازار سیاه پیدا می‌شوند.
جنگجويان افغان در سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری به نقل از یک خبرگزاری افغان گزارش داد: جنگجویان افغان در هر دو سوی جنگ داخلی سوریه حضور دارند؛ هم در صفوف حامیان بشار اسد و هم در میان گروه‌های مسلح مخالف دولت.


به گزارش این خبرگزاری؛ یک تبعه افغان که به همراه همسرش به تازگی از سوریه فرار کرده است به خبرگزاری "بُخدی" گفته است: هزاران افغان در دو طرف جنگ سوریه حضور دارند و از زمان شروع جنگ در این کشور، ده‌ها تن از آنان کشته و یا زخمی شده‌اند.


به گفته‌ی این شهروند افغان، دسته‌ای از این افغان‌ها در ازای دریافت پول وارد سوریه شده و برخی دیگر نیز از سوی شماری از گروه‌های موسوم به "جهادی" افغانستان به جبهه‌های جنگ سوریه اعزام شده‌اند.


حامد اقتدار گفته است: شماری از جنگجویان چچن و کشورهای عربی که در جبهه های جنگ سوریه حضور داشتند، پاسپورت های افغانستان داشتند.


به گفته وی: پاسپورت سفید افغانستان در سوریه خرید و فروش می‌شود و این پاسپورت‌ها به شکل آسان در بازار سیاه پیدا می‌شوند./1421/1409/ح

ارسال نظرات